Barcsak ugy lenne, ahogy te mondod. Sajnos a jelenlegi trend nem jo iranyba mutat. Igencsak dicseretes az EU hozzaallasa a kornyezetvedelmi problemakhoz, de ez meg nem jelenti azt, hogy a szennyezoanyag-kibocsatas merteke kisebb lesz a kozeljovoben. Az autogyartok egyre jobban odafigyelnek, de sajnos az autok karosanyagkibocsatasank legfobb merceje a CO (szenmonoxid) illetve a szenhidrigenek mennyisege, ami kozel nem minden.... A regi autok ugye rosszul egetnek, sok szenhidrogen marad a kipuffogogazakban, egy adag CO nem alakul at szendioxidda. Az ujak katalizatorral kerulnek forgalomba, jobban elegetik az uzemanyagot, alacsony CO es CH ertekeket tesznek lehetove, ellenben oxidaljak a levego nitrogenjet is a katalizatorban, igy eppen a nitrogen-oxid szintjenek noveleset eredmenyezik. Amirol a cikkben szereplo terkep is szol. Most ha szetnezel keleteuropaban, mi lathato? A volt KGST autok szep lassan(?) lecserelodnek katalizatorosokra, szamuk rohamosan no, magad is leszurheted az eredmenyt... 10 ev mulva nem lesz mar regi Lada, Trabant, Dacia meg effelek az utakon, a levego sem lesz fustos, csupan fojtogatoan edes-budos mint pl Milano kornyeken.