Nekem az a véleményem, hogy ebben nagy szerepe van a rengeteg bliccelõnek is. Mert gyakorlatilag az emberek számára nincs értéke a metrónak-villamosnak-busznak. Rotterdamban például (amennyire én leszûrhettem) minden villamoson jár egy ember folyamatosan és ellenõrzi, hogy van e érvényes jegye az utazóknak. Arrafele nincsenek is tömve a villamosok meg a buszok (buszon ott én álló embert nem láttam), még a metro ami leginkább. De azt meg például úgy ellenõrzik, hogy beáll a metroszerelvény az állomásra, bemondják, hogy senki ne hagyja el a helyét, majd minden ajtón belép egy vagy két ellenõr és végigjárják az összes kocsit/embert ellenõrizni. Csak miután az összes ellenõr kiszállt megy tovább a szerelvény. Persze ezt a módszert nem a város szélén, hanem a forgalmasabb helyeken csinálják, és (bár nem tom, de úgy tûnt) akár egy este is vándorol az állomások közt ez az ellenõr csapat.... Mondjuk számomra az is érdekes volt, hogy ott például a város külsõ vidékein a metro elágzaik, több ágra bomlik (4 vagy 5) és ezzel nagyobb területet lefed, ugyanakkor mégse tök új-külön metróvonal. Meg mondjuk a magasvasúti kilátás is egy szép látványosság tud lenni napközben éppúgy mint este :)