Szerintem a játék tervezésénél nem az volt a szempont, hogy reális legyen, hanem hogy a nagy, jellegzetes épületeket (Empire State Building, stb.) le lehessen rakni.
A pénzbeli arányokat eltorzították, hiszen mondjuk egy éttermet biztos nem lehetne 50.000 dollárból megvásárolni...
Nekem nem is ez nem tetszett, hanem azt hiányoltam, hogy pl. az üzletekben _semmiféle költség nincs_!
Meg lehetett volna azt csinálni, hogy nincs elég pénzünk, nem tudjuk megvenni az üzletet, de bérbe tudjuk venni. Arra alég lett volna esetleg 50.000 dollár is (nem tudom biztosan...). De mondjuk, hogy elég. Ezek után lehetett volna törleszteni a kölcsönt a banknak, aztán van ugye az alkalmazottak bére, a világítás, fûtés, villany, biztosítás, reklám... hadd ne soroljam, de egy csomó kiadás.
Nem kellett volna mindet belevenni, vagy nem annyira, hogy játszhatatlan legyen, de izgalmas lett volna figyelni a bevételek és kiadások havi alakulását... lehetett volna reklámozni az új üzletet, hogy jöjjenek a vevõk... halasztást kérni a banktól... az áru egy részét leárazva eladni, hogy legyen bevétel... új árucikkeket beszerezni... tárgyalni a beszállítókkal...
Most, ha bármelyik üzletet megvetted, mindenképpen hasznot hozott, mert egyszerûen nem volt lehetõsége veszteséget termelni!
Ezzel a játék izgalmát el is vették... :-(
Vagy azt hittem, az elején úgy indul a dolog, hogy tudok venni egy virsli-árusító bódét, aztán ha összeszedek egy kis pénzt, akkor esetleg egy újságos-standot, cukorkaüzletet, és így tovább... Ez is tetszett volna, mert reálisabb lett volna :)