UE4 is tud LOD-ot generálni bármilyen bevitt fbx-ből, importnál is vagy utólag is. De ez szokásos módon, adott távolságban váltja (kategóriák megadhatók, hogy pl nagy asset vagy kis asset).
Amiben az UE5 más lesz, hogy tudja, hogy mennyi pixel van a képernyődön, és ami egy pixelnél kisebben jelenne meg, azzal egyszerűen nem foglalkozik, nem pazarol rá számolást. Plusz sebesség függvényében, ha beesne az fps, vagy streameled a videót, akkor automatikusan tud skálázni. Ez lesz a nanite mesh néven futó feature, és tényleg qrva jónak tűnik. A többi fontos újdonsága az UE5-nek pl a fények, abban sokkal jobb lesz mint a mostaniak. De azért várjuk meg, hogy gyakorlatban hogyan fog működni, milyen vas kell alá, mert demózni mindenki nagyon faszán tud, aztán amikor a jóember odakerül a saját projectjével a képernyő elé, akkor derül ki, hogy ja, ehhez is kell Paks II.
Repszimekhez senki nem fog közös platformot csinálni, teljesen más követelményei, fícsörei vannak egy ww2 repszimnek mint egy modernnek, és teljesen más az arcade-nak és egy milsimnek is. Modern repszimből számold össze, DCS-en kívül mennyien gyártanak PC-re milsim szimulátort? Mármint üzletszerűen, nem a BMS féle hobbiproject (nekik nem tudsz eladni semmit és nem is generálnak bevételt)? Senki.
A régi működő dolgokat miért nem veszik át? Vagy a licenc miatt, vagy a programnyelv miatt, vagy mert mégsem működött az olyan jól, esetleg a környezet volt más. Meg ha látsz egy techdemót, azt sem tudod, hogy az milyen modellekkel működött, mennyi dolgot kellett másképp csinálni, hogy az úgy működjön, ahogy.
Pl amin mi is sokat agyaltunk régebben, az épületek teljes rombolhatósága. Mondhatnád, hogy csomó helyen megoldották már, scriptelt animációval a lövöldékben, sőt a Teardownban akár téglánként is számolódik, miért nem tudják ugyanezt a repszimek? Az a gond, hogy ami egy lövölde játékban működhet fél km2-es mapon, az egy repszimben, egy ország méretű térképen olyan borzalmas sok számolást igényelne, amit nem bírnak el a mai gépek. És ne csak a felrobbanó házra gondolj, hogy mi van amikor egy bombázó század szőnyegbombáz egy várost (az is durva lenne mondjuk), hanem hogy ezt a rombolást hogyan viszed át netkóddal, hogy melyik ház éppen hogy áll, a szétrepülő daraboknak hatása legyen a közelben repülő gépekre is, damage modell hogyan számolódik. Hogy mentesz el egy küldetést, a mentésben milyen információkat tárolsz, miket és mennyi idő alatt töltesz be, vagy online mennyit kelljen várnia ha valaki új csatlakozik a szerverhez, és még sorolhatnám. Ráadásul mindezt nem csak hogy real time kell, hogy tegye, hanem érezhető lag vagy akadás nélkül ossza szét mindenki közt. Az átlag PC és átlag internetkapcsolatok még nagyon sokáig nem lesznek azon a szinten, hogy ilyenben reálisan gondolkodni lehessen.
A DCS még mindig sok mindenben szar a csillogó motortető alatt, az idióta AI-ban különösképp, de ebbe nem akarok belemenni, ez nem az a topik.