Gondolom játszottál már nem egy számítógépes játékkal, szerinted miért kellett eddig az objektum részletességgel, látótávolsággal, fények árnyékok minőségével játszani? Eddig ezért volt visibility bubble, meg horizontra tett köd, meg statikusan beállított LOD váltás, és hasonló trükkök, mert mindent előre kellett megmondani, hogy hova mikor mit tegyen ki.
Arma3-ban pl 3 csúszkát tudsz állítani, egyik a talaj látótávolság, után jön a kék köd, a második az objektumok kirajzolása (épületeket kiteszi, de ami mozog vagy harcol azokat az adott távolság után már nem), és a harmadik az árnyékok, hogy milyen messzi objektumoknak számoljon árnyékot is. Az első kettő az 12 km-ig állítható, a harmadik meg párszáz méterig. CloD-ban is állíthatood az objektum részletességet, az pl egyszerűen LOD0 helyett LOD1-et vagy LOD2-t tölt be és ennyivel le van tudva a részletesség állítás. Külön kapcsolhatod ki/be a talaj árnyékokat, mert azok sok fps-t ettek. És sorolhatnám.
A nanite -elvileg- mindezt automatikusan állítja, még a felbontást is lejjebb veszi neked ha beesik az fps, sőt, automatikusan felskáláz, hogy azért az alacsony felbontás mégse zavarjon annyira. A felskálázás is elég új technológia, régen ha nem vitte a géped, akkor játszottál szar felbontáson, és ennyi. Ma már qrva jó algoritmusokkal tudnak képet javítani, még ilyen extrém kis felbontásból is teljesen vállalható képet generál (felskálázást eddig a videokártyának kellett tudnia, de lehet, hogy unrealban saját kód is fut).
A régi LOD-os módszerrel azért sem tudnád a nanite működését imitálni, akárhány LOD-ot csinálsz hozzá, mert mást látsz egy HD monitoron, és mást egy 4K monitoron. Más lesz a helyzet ha 75 fokos FOV-al játszol, vagy ha távcsőbe nézel. Qrva sok, dinamikusan változó érték van, amit eddig kénytelenek voltak megoldani úgy, hogy volt egy statikusan beállított távolság ameddig a LOD látszódott vagy ameddig a játék láthatósága terjedt, azon belül váltja a LOD-ot néhány lépcsőben, és kb ennyi. Ha bezoomoltál, akkor vagy láttad a szar LOD-ot, vagy ha programból tudta, akkor esetleg LOD visszaugrott néhány lépcsőt, mint ahogy pl a CloD is csinálja. De alapvetően minden előre meghatározott, statikus szabályok szerint működött.
Ettől függetlenül teljesen biztos, hogy a szimpla LOD-oláson kívül még csomó újdonságot tud a nanite, a gyors fícsör bemutatókon kívül én sem ástam bele magam, mert még csak mostanában jött ki beta-ból az UE5, én is csak most fogok átállni rá.