Amúgy a "mi életképes üzleti modellre" igen csattanós válasz a pont aktuális podcast az Checkpoint-on.
Itt.1:13:00 táján és kicsivel utána, hogy mivel játszik az átlag PC-s is.
Röviden, egy olyan mobiljáték MARKETING (!) költsége, amiben lényegében nincs döntés és interakció 500M USD és a bevétel 2000M USD. Ami nem tekinthető lényegében semminek, lényegében egy fizetett animáció.
A másik, hogy a játékidő 27% összesen 5 megajátéba megy bele, Minecraft, GTA V, Roblox, Fortinte meg még valami, ha jól emlékszem.
Az utolsó 2 évben megjelent játékok a teljes játékidő valami 8%-át adják, ha jól emlékszem vagy az új IP volt 8%. A többi meg folytatás, FIFA, madden nfl stb. éves kiadása.
Na, ebben az ökoszisztémába egy MMO háborús játékot indítani fizetős előfizetői modellel úgy, hogy van ingyenes World of és a többi izé. Nevezz pesszimistának, de nekem ezt nem adja ki. Gondolj bele, neked pl. lenne időd és pénzed arra, hogy havi 10-20 dodót fizess egy ilyen környezhetért? Ráadásul, ha a KK féle ground + air + sea olyan szintű modellezéséi háttér és munkamennyiség kéne, amihez képest a DCS is egy babazsúr. Mert ott nincsenek szimulátor szintű SAM / szárazföldi egységek.
Egy nagyobb létékű Falcon szerűség esetleg megvalósítható lenne, de ez hány száz millióba kerülne? Ez hány évig tartana, mennyi tartalommal indulna ez az MMO? Te mennyit fizetnél érte? Mert az egyik legnagyobb és érdekes ellentmondás, hogy felnőtt embereknél van a pénz, de szabadidőből a többségnek eléggé limitált van, amit nem csak egy dologba szeretne beleölni. (Lényegében ezért nem repülök én sem már 10+ éve.)
Az, hogy valami technikailag lehetséges, nem jelenti azt, hogy meg is valósítható a való világban. Vannak olyan projektek, amik a "erőből megoldjuk és valaki fizeti" azt végigviszik, ilyen volt a Concorde. Na, a piaci alapú játékfejlesztés nagyon nem ilyen. Szerintem még az ötletre se találna befektetőket. Közösségi finanszírozás lenne egy érdekes felmérés, hogy mennyit kalapozna össze. De első körben a kérdés még az számomra, hogy a DC/MMO alap mögé honnan szedne bárki elég hozzáértő szim developert. Kurva magas szaktudás kell ahhoz = drága.