2007-töl akár csak az amerikai Champ Car-ban a Formula 1-ben is tilos lesz a gumik elõmelegítése.
Ez több kellemetlen meglepetést tartogathat mind a pilóták mind a csapatok részére.
Az eddig 70-100 fokra felmelegített gumik helyett 25-28 fokos hideg gumikat kapnak a versenyzõk a kerékcserék alkalmával. A Champ Car-ban már megszokott dolog ez de még így is újra és újra elõfordulnak kicsúszások emiatt.
A gond az, hogy a hideg gumi nem adja át a nyomatékot a kerekeknek, és azok egyszerûen kipörögnek még nagyobb sebességi fokozatnál is. A gumik felmelegítését ezentúl a pályán végzi a pilóta, ami legalább egy kört vesz igénybe. Ez alatt látványosan lassabb az autó (3-6 másodperc körönként).
A Bridgestone a Champ Car tapasztalatait kihasználva nem kapott túl nagy feladatot rádásul a kipörgésgátló itt azért egy picit kompenzálja a dolgot, ami Amerikában nincs. A Bridgestone a Champ Car-ba kétfajta gumikeveréket szállít, egy keményebbet és egy lágyabbat. Ez nagyszerûen bevált az USA-ban.
A másik probléma az autók beállításánál jelentkezik. Itt a csapatok lesznek újabb feladat elé állítva. A gumik hõmérséklete fontos az abroncsok belsõ nyomásánál! Tehát alacsony hõmérsékletrõl kezdõdik a dolog, ami emelkedik és ezzel együtt a nyomás is. Az autók tapadásának rendkívül fontos tényezõje ez! Amennyiben túl magasra emelkedik a nyomás az autó veszélyesen elkezd csúszkálni és a gumik nagyon gyorsan elkopnak, míg ha alacsony nyomásnál az autó alacsonyra kerül a tervezettnél és veszélyesen közel a pálya talajához, a gördülési ellenállás is megnõ és ez is idõveszteséget okoz. Az autó vezethetõsége az alacsony guminyomásnál szintén nehéz. A versenyzõ úgy érzi, hogy az autója a kanyarokban kicsit „úszik”.
Eddig is rettentõ fontosságú volt a gumik hõfoka, nyomása de ezután még jobban kiélezõdik a csapatok közti verseny e téren is. Aki jól eltalálja a guminyomást, fontos másodperceket nyerhet. A versenyeken alkalmazott taktikák is megváltoznak majd, mivel egy kerékcsere a hideg gumikra nem kis hátrányt jelent majd az elsõ körben.