A sokunkban elsõ pillantásra megmagyarázhatatlan szenvedélyeket ébresztõ Maserati modellek minden kétséget kizáróan hazánkban is egyre népesebb rajongótábort bolondítanak abba a világba, amit a márka fanatikusai már igen jól ismerhetnek. Összefoglalónk megmutatja a Maserati mai arcát, azaz azokat a modelleket, melyek hagyományokhoz hûen képviselik az olasz autóipar által kínált "álmokat".
Quattroporte
Maserati Quattroporte
Luxusautó, a legigényesebbeknek. Pininfarina-dizájn, a legelsõ Quattroporte modern hangszerelése. Sportos, de tágas és kényelmes, a jellegzetesen kifinomult Maserati stílusjegyekkel. Ugyanúgy eláll tõle a lélegzetünk, mint az 1963-as Frua-tervezte változattól. Igényes belsõ tér, tiszta bõr és nemes fa - mahagóni, rózsafa, diófaerezet - borítással. Az Officine Alfieri Maserati program keretében a tulajdonosok személyre is szabhatják autóikat: kiválaszthatják a mûszerfal, a kormány, a kárpit, a tûzés és a szõnyeg színét és anyagát A lehetséges variációk száma több mint 4 millió! – így igazán egyedi autókat birtokolhatnak. A modellt tavaly, a frankfurti Motor Show-n mutatták be a közönségnek.
Maserati Coupé
Maserati Cambiocorsa és a Coupé GT
A 2002-ben bemutatott Coupé tervezésének lényege az orrmotor és a hátsókerék-hajtás, melyeknek a Maserati az egyik legjelentõsebb és irányadó pártfogója.
Transaxle erõátviteli rendszer, Cambiocorsa F-1 stílusú váltó és speciális Skyhook automata felfüggesztés-szabályzás – ezek a legfontosabb elemei, és persze egy 390 lóerõs 4,2 literes V8-as motor, mely 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 285 km/h.
Kategóriájában egyedülállóan 4 felnõtt számára kínál helyet, úgy, hogy sem a sportos forma, sem a tárolási kapacitás nem tûr kompromisszumot. A 315 literes csomagtartóba akár két golfzsák, vagy a rendelésre gyártott Maserati poggyász-szett is befér…
Belsõ tere tökéletes mestermunka mely a legmodernebb elektronikával és utaskényelmi felszerelésekkel párosul. Ilyen pl. a Maserati Info Centre, mely a CD-lejátszót, a fedélzeti számítógépet és a klímaellenõrzõ- rendszert egyesíti. A Maserati Coupé GT alapfelszereltségben 6-sebességes kézi váltóval kapható, de felszerelik Cambiocorsával is.
Spyder
Spyder Cambiocorsa és Spyder GT
A Spydert 2001-ben mutatták be. A Maserati erõs, ám elegáns vonalakkal rajzolja meg a sportkabrió hamísítatlan formáját. A Spyder technikai paraméterei szinte teljesen megegyeznek a Coupé adataival, megjelenésében is megvan ugyanaz az energikusság, ám egy egészen más életérzést képvisel.
A Spyder tengelytávolsága 220 mm-rel rövidebb, messzirõl feltûnnek jellegzetes íves fejtámlái. Leereszthetõ teteje, mely teljesen automata, kék, fekete, bézs és bordó színben választható. Csomagtartója 300 literes.
2004 szeptemberében a Coupéhoz hasonlóan újratervezték, ekkor kapott sportosabb lökhárítókat és hûtõrácsot.
Fennállásának 90. évfordulóját ezzel a limitált példányszámú (90 db) modellel ünnepli a Maserati. Kifejezetten erre az alkalomra kidolgozott kék színe (Anniversary Blue) kellemes kontrasztot alkot a fényszórók keretezésére használt szürkével, mely a motorháztetõ profilját is kiemeli. Az új színt a Spyder markánsan sportos jellegének továbbfokozására dolgozták ki. Formája esztétikusabb, áramvonalasabb; alacsonyabb spoilert kapott az elejére, és új küszöbbel is ellátták. A két ívelt, szénszálas hátsó borítás a régi idõk legendás versenyautóit idézi. A krómozott hûtõrács, a kilincsek és a 19 collos polírozott alufelni mellett a titánium színû féktárcsa és az oldalt elhelyezett jellegzetes ovális márkajelzések is szépítik. Utóbbi két elemet a Fangio vezette dicsõséges Maserati 250 F tiszteletére építették be.
Gransport
Maserati Gransport
Az '50-es években a versenypályák-ihlette 2 literes Maserati A6G egy még harmonikusabb áramvonalas Coupé testet kapott a legendás Carrozzeria Fruától. Az "újszülött" a GranSport nevet kapta a keresztségben.
A Maserati ezt a dicsõséges típust keltette életre a legmodernebb technológiával fejlesztve. Az eredmény: magas-színvonalú, harmonikusan terjedelmes sportautó, elbûvölõen tüzes személyiséggel. Izmos, aerodinamikus formája a szélcsatornában végzett tesztek gyümölcse. Ezek eredményeként kapott új típusú lökhárítókat is, elõre alsó spoilert, mely elegánsan simul a karosszériába. Hátulra diszkrétebb, ám ugyanolyan hatékony elem került.
Összességében 10 mm-rel lett alacsonyabb, és nagyobb kerekekkel szerelték. 400 lóerõs, 290 km/h a végsebessége, 4.85 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Az igazán húzós menetteljesítményhez szépen passzol az új sportkipufogóból érkezõ dübörgés. Belsõ tere hasonlóan energikus: magas oldalú versenyülések, új tervezésû kormány, kék borítás. A mûszerfalon a bõr, a szénszálas szövet és a Brigh Tex anyag – sportosan elegáns hatású. Cambiocorsa váltóval kapható, melyet több szempontból típusra optimalizáltak.
MC 12
Maserati MC 12
A Maserati kiadott néhány közútra szánt példányt is az eredetileg gyorsasági versenyekre kifejlesztett MC 12-esbõl.
A kétüléses, széles tengelytávú, "farközép"-motoros csodagép teteje nyitható, karosszériája teljes egészében szénszálas, alváza szénszál és méhsejtszerû Nomex rétegezve. Cambiocorsa váltóval szerelték fel.
Az MC 12 brilliánsan teljesít az utakon, könnyû és élvezetes vezetni. Belsejében kivételes a harmónia a high-tech stílusú szénszálas elemek, a perforált bõrborítás és a vezetõfülkében használt kemény-tapintású Brigh- Tex szövet között. A széria MC 12-es kizárólag kék-fehér színben kapható.
Idén a versenymodellek mellett 25 db közúti MC 12-es épült, 2005-ben ugyanennyit terveznek összeállítani belõle.
Álmok születés közben...
Maserati Trofeo
Ezzel az autóval tért vissza a Maserati az autóversenyek világába. A közútra szánt Coupé Cambiocorsán alapul, s ugyanazon a gyártósoron szerelik, ahol a Coupét és a Spydert. A különbség a súlyban és a teljesítményben keresendõ. A légiességet és az erõt még ennél is tovább fokozva alkották meg a Trofeo Light-ot, kifejezetten olyan versenyzõk számára, akik már komoly eredményeket produkáltak az USA-beli Grand- Am-en és az olaszországi GT Bajnokságon.
A versenyzés mindig komoly szerepet játszott a Maserati életében: 1975- ben Juan Manuel Fangio egy Maserati 250F volánjánál nyerte meg a Forma-1-et. A Maserati volt a legelsõ olasz konstruktõr, mely a világ leggyorsabbja lett. A 8CTF jelenleg is megtekinthetõ az indianapolisi körpályánál felállított Hírességek Csarnokában (Hall of Fame).