A közel-keleti topicból a'la RMS Lusitania "összeesküvés" téma...
1.: a második hatalmas robbanás is ezt bizonyítja
A második robbanás a jelenlegi legvalószínûbb álláspont szerint feltehetõen kazánrobbanás volt. A Lusitania-hoz az elmúlt 10 évben két nagyobb expedició is indult, és a raktér falai sértetlenek, szemben a gépházzal...
2.: a németek jogosan elsüllyeszthették azt a háborús körülmények közt
Miután a Lusitania segédcirkáló volt, ráadásul a németek által harci övezetnek deklarált régióban érte támadás, ezt igazából sose kérdõjelezték meg. És ez független attól, volt-e rajta lõszer és fegyver (csak kis kaliberû kézifegyver-lõszer volt amúgy rajta) vagy sem.
3.: Szóval ha egy hajóra rápakolok egy csomó fegyvert meg rárakok civileket aztán beküldöm az ellenséges tengeralattjárók közé, mindezt úgy, hogy még figyelmeztettek is, akkor aztán ne csodálkozzak, ha elsüllyesztik.
Nem az admiralitás küldte "be", hanem a Cunard. És ahogy említettem, a hajó kifutása elõtt a veszélyre figyelmeztette a céget és az utasokat a német nagykövetség is...
A dolog hátterében még van pár "apró" tüske:
-A Lusitania úgymond "biztonságban" volt az általános vélemények szerint, a sebessége normális körülmények között 21-23 csomó között mozgott, ami nagyon nehéz célponttá tette. Ha "cikk-cakkban" közlekedik, tán még nagyobb esélye lett volna a túlélésre (késõbb az SS Arabic-ot is megtorpedózták, pedig az a hajó cikk-cakkozott, és mégis eltalálták, majd elsüllyedt).
-A németek az RMS Lusitania (1915 május 6.) és az SS Arabic (1915 augusztus 19.) elsüllyesztése után az egyre ellenségesebb amerikai hangulat miatt parancsba adták, hogy utasszállító hajókat (még ha segédcirkálóknak alkalmazhatóak is) ne támadják meg a tengeralattjáró-parancsnokok. Tirpitz majdnem lemondott emiatt, annyira dühös volt a döntés miatt.