Általában nem a bosch cucokkal van a baj,a magneti marellivel sokkal több volt a probléma,nem véletlenül váltottak.
Az alfa futómûvek gyengébbek általában mint a többi kocsin,ezt az alfások is elismerik.Szarok a gömbfejek,a gumiszilentek meg katasztrófálisak.
Igényesebb futómû,több hibalehetõséggel tényleg nem a magyar utakra való!
Az alfa hozza azt a jóöreg olasz hagyományt is,hogy minden ami gumi /tömítések,szimmeringek/ feleannyit bírnak mint máshol.
Ivecóval járok,mindegyikbõl öklik az olaj tipikus olasz autó.
Menj alá néha japán kocsiknak is,és nézzd meg látni fogod a különbséget!
Amikor alfám volt az egy 7 éves 2.0 td 75-ös volt.
Nem sorolom a problémákat,és hogy hányszor hagyott cserben.
Ismeretségi körömben elõfordultak sokkal újabb tipusok is,de a hibák kísértetiesen hasonlók voltak.
Leragadó relék,olajfolyások,recsegõ váltó,széthulló belsõ,világító hibajelzõ /szenzorhibák/,hûtõrendszer,hengerfej stb.
Az alfa az egyik legnehezebben javítható autómárka,ezt a szerelõk is elismerik.Sokkal kevesebb pénzbõl fejlesztik ki a tipusokat a kis darabszámok miatt,és a dizájn az elsõdleges,a mérnökök igazodjanak ahhoz.
Olyan vevõknek való,akik érzelmi alapon autóznak,a racionalitás és praktikum nem olyan fontos nekik.
Elismerem hogy nagyon szép,karakteres autók de ennek ára van.
A magas használtpiaci értékvesztés pontosan mutatja,hogy egy alfát fenntartani többe kerül mint egy átlagautót,gyakrabban kell szervizelni,drága alkatrészekkel.
Olyan emberekkel vitatkozzak hogy milyen az alfa,akiknek ez az elsõ autójuk?
Persze hogy veszik a fiatalok,sportos és olcsó ritkán is jön szembe.
Miért vegyen papás c-osztályt,'szürke' japán kocsikat másfélszer annyiért?
Megértem!
Csak azt nem fogadom el,hogy tapasztalatok hiányában simán kijelenti,hogy nincsen minõségi különbség!
Van,nem is kicsi,vállalja ha alfa kell neki,de ne bizonygassa az ellenkezõjét!
Pontosan tudom hogy nem fogadjátok el amit írtam,és páran személyes sértésnek fogják venni!
De legalább annyi alapom van leírni tapasztalataimat ide mint bárkinek,sõt amiket eddig itt olvastam megkockáztatom hogy több is!
Minden autónak vannak gyengéi,a japánoknak régen a rozsda,a dizájn a mazdáknak is vannak gyenge pontjai.
Le kéne már vetkõzni azt a szánalmas magyar hagyományt,hogy mindenki csak pozitívan nyilatkozhat autójáról,negatívum az nem létezhet,és ha valaki megemlítí,akkor úgyis csak rosszándékból teszi!