Brescia-ban leplezték le tegnap a BMW legújabb tanulmányautóját, amit a Mille Miglia tiszteletére alkottak meg. A Z4 M Coupe alapjaira épülõ modell a 1936-ban bemutatott 328-as versenyautónak állít emléket.
Modern technológiát és oldtimer stílust kombinált a BMW az új Mille Miglia tanulmány kupéjában. A tanulmányautó egyaránt utalás a Z4-es Coupe-ra és az egyik leghíresebb BMW versenyautóra a BMW 328-asra. A kocsit Olaszországban, Brescia-ban leplezték le tegnap (május 10-én). A Mille Miglia-t 1977-ben támasztották fel, mint évente megrendezésre kerülõ nosztalgiaralit, hogy ezzel ünnepeljék minden idõk egyik legnagyszerûbb autóversenyét. Minden modell, ami indult a versenyen 1927 és 1957 között, részt vehet ezen a versenyen. Az 1940-es Mille Miglia gyõztes BMW 328 Mille Miglia Touring Coupe felállított egy egyedülálló rekordot is, 166,7 km/h átlagsebességet ért el az 1000 mérföldes versenyen. Ezután is ez maradt a legnagyobb átlagsebesség a Mille Miglia történetében. A 328-as a BMW egyik legsikeresebb versenyautója volt, majdnem minden versenyét megnyerte 1936 és 1950 között számos gyõzelmet aratott. Az 1940-es versenygyõzelem után - egyedülálló módon - ez az autó még a 2004-ben megrendezett nosztalgia rallin is gyõzedelmeskedni tudott.
A 2006-os tanulmány a Z4 M Coupe módosított erõátviteli rendszerét és felfüggesztését kapta. A kocsi 23 centivel hosszabb, 4 centiméterrel alacsonyabb, mint a donor autó és 20 collos kerekeken gördül. A tanulmány tervezésekor minél nagyobb arányú súlycsökkentésre törekedtek, így a kocsi karosszériája nagy arányban tartalmaz alumíniumot, mûanyagot, illetve karbont. Színben ragaszkodtak az eredeti 328-as ezüstjéhez, és a hatalmas kör alakú fényszórókat is az elõd egységeirõl mintázták, de a technológia már modern, a fényt apró ledek szolgáltatják. A forma, mintha egy tömbbõl lenne öntve, rendkívül harmonikus, se oldalt, se hátul nem töri meg semmi. A tökéletes aerodinamikát segíti, hogy a kocsi alja teljesen karbonnal borított, és hátul diffúzor segíti a tapadásban. A tanulmány kupét a nyolcszoros Év Motorja díjnyertes hathengeres M3-as motor hajtja. Enyhe módosításokat hajtottak végre a szívó és a kipufogórendszeren, így a 343 lóerõs gépnek igazi versenyautós hangja lett. Ami a belteret illeti, ugyanaz a funkcionális egyszerûség jellemzi, mint a 328-ast, vagy akár a Z4-es Coupe-t, csak ultramodern tálalásban. Csak három anyagot használtak a beltérben, rozsdamentes acélt, kezeletlen marhabõrt és lycrát.