Nem titok többé, hogy mivel hajtják a hármas sorozat csúcsváltozatát. A korábbi pletykáknak megfelelõen egy vadonatúj V8-as motort készített a BMW sportrészlege, az M5-ösben és az M6-osban használt V10-es alapján.
A motorblokk két hengerrel rövidebb lett, így a hengerûrtartalom 3999 köbcentiméterre csökkent, viszont a fajlagos teljesítményt növelni tudták, így az M3-as motorjából 420 lóerõ szabadulat ki 8300-as percenkénti fordulatszámon. A 400 Nm-es maximális forgatónyomaték is hasonlóan magas fordulaton jelentkezik, de ez nem azt jelenti, hogy a nyolchengeres kis fordulatszámon nyomatékszegény volna: a csúcsérték 85%-a már 2000-es fordulatnál jelentkezik. Jogosan merülhet fel a kérdés bárkiben, hogy miért kellett az M3-as számára új motort készíteni, hiszen a BMW eddig is többféle jól bevált V8-ast gyártott, elég lett volna jól megtuningolni az egyiket. A válasz azonban ugyanilyen kézenfekvõ: nem akarták, hogy a nagyobb motor orrnehézzé tegye az autót. Az új nyolchengeressel ez a veszély aligha áll fenn: a tömege a könnyûfém és mûanyag alkatrészeknek köszönhetõen csupán 202 kilogramm.
A kompakt V8-ast elõször az õsszel bemutatkozó M3 Coupéban lehet majd kipróbálni, de a pletykák szerint az új M3-asból ismét lesz kabrió, szedán és kombi karosszériás változat is, ugyanezzel a nyolchengeres motorral.
---------------------
A BMW új vezére, Norbert Reithofer szerint egy kisebb szabadidõautó, és egy drága sportkocsi gyártásának lehetõsége is napirenden van. Az igazgató egy német lapnak adott interjú során beszélt a tervekrõl, amelyek az évtized végéig formát is ölthetnek. Az X1-esként emlegetett kis hobbiterepjáró lehet az elsõ olyan modell, amellyel a BMW tovább bõvítheti vásárlóinak körét. A típus fejlesztésénél a tervek szerint az X3-as hajtásrendszerét, és az 1-es sorozat padlólemezét használnák fel, így ha a tervezet zöld utat kap, viszonylag rövid idõ alatt, 2010-ig elkészülhetne a gyártásra érett változat.
A gyors sportkocsiról Reithofer csak annyit mondott, hogy a BMW-nek szüksége volna olyan típusokra is, mint a középmotoros M1-es vagy a Z8 Roadster, de arról egyelõre nem beszélt, hogy folyik-e ez irányban valamiféle fejlesztés, illetve hogy született-e döntés az ügyben. Annyi bizonyos, hogy a BMW-nek jól jönne egy ilyen álomautó, hiszen jelenleg az M6-os a legkomolyabb sportos modelljük. A nehéz, négyüléses kupé azonban túl hétköznapi külsejû, és túl nagy számban készül, így félelmetes teljesítménye ellenére aligha képes ugyanazt az imázsépítõ szerepet betölteni, mint az Audinál az R8-as, vagy a Mercedesnél az SLR McLaren.