Itthoni szabály szerint is rá kell aktiválnod az ingatlanra a felújítást, ha befejezõdött. (szv. trv. 48§)
Ha még nem, akkor addig külön soron jelenik meg itthon a mérlegben (II. TE. / 5 Beruházások, felújítások)
kontírozás így néz ki itthon (ajánlott számlatükörrel, áfa nélkül):
rátolod az építõk számláit
T162 Felújítások - K454 Szállítók
ha van, elszámolod a saját teljesítmények költségeit
T5 ktgek - K1-4
ezeket is rá a felújításokra
T162 feluj - K582 SEEAÉ
majd ha kész az egészet ráaktiválod az ingatlanra
T123 épületek - K162 felúj
écs-t pedig a késõbbiekben már a megnövelt érték után kell elszámolni a késõbbiekben
IFRS-ben sem hiszem, hogy nagyon másként lenne, talán annyiban lazább, hogy nem muszáj külön soron megjeleníteni a felújításokat, de inkább néz utána kezdésként az IAS 16-ban.
Irodaszert pedig simán számold el szerintem egybõl költségként, hacsak nem akartok minden centtel eredményt növelni. Ekkor ugye nem kerül bele a mérlegbe.
Szabályszerûen az döntené el, hogy milyen nyilvántartás van róla, de ez ugye kialakítható azért utólag is :)