A kukoricaalapú etanol felhasználása ugyan több sebbõl vérzik, mivel az elõállításához a biodízelnél már említett mezõgazdasági termények nagyüzemi termesztésére van szükség, ez pedig áremelkedést és terményhiányt eredményezhet, mégis érdemes a technológiát közelebbrõl megvizsgálni, ugyanis egyes módszerekkel szerves ipari hulladékok is betölthetik a kukorica-keményítõ szerepét.
Környezeti hatások
Az etanol 10-15 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázzal terheli meg a légkört mint a benzin, ez pedig nem a leghatékonyabb a többi alternatívához képest. Elõny viszont, hogy a hulladékok feldolgozásával csökkenthetõ az ipari károsanyag-kibocsátás. Hátrány a kukorica felhasználsa kapcsán jelentkezõ ár-probléma is.
Gazdaságosság
A jelenleg futó benzinüzemû autókat kis ráfordítással át lehet alakítani, hogy képesek legyenek az E85 néven is ismert 85-15 százalékos keverési arányú etanol-benzin-mix befogadására. Hátrány, hogy egyharmadnyival kisebb hatótávolságot tesz lehetõvé mint a benzin, s az alapanyag is drága.
Kilátások
A kukorica-alapú etanoltermelés nem feltétlenül gazdaságos választás, a biohulladék feldolgozása jelenthetne alternatívát, azonban az alkohollal üzemeltetett motor még így sem a leghatékonyabb megoldás. Két évtized múlva a piac mintegy hat százaléka használhatja majd a technológiát.