A földgáz a legtisztábban égõ fosszilis tüzelõanyag, s 30 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki égése során, mint a kõolaj, s megfelelõ teljesítményt produkál. A Honda Civic GX jelzésû modellje például közel 400 kilométert tud megtenni egy 1,8 literes, 113 lóerõs motor segítségével, 30 liter földgáz felhasználásával. Azonban gondot okozhat, hogy igen kevés helyen lehet csupán megtankolni, így sok esetben belsõ használatú céges flották meghajtására használják.
Környezeti hatások
A gázhajtású Hondát az egyik legtisztább belsõ égésû motorral felszerelt autónak választották, s óriási elõnye, hogy még a hibrideknél takarékosabban üzemel. Összehasonlításképpen évente csupán 0,1 hordó kõolajat használ fel, azt is motorolaj formájában, míg a Civic hibrid változata 6,9, a benzines verzió pedig 10,4 hordót „eszik”.
Gazdaságosság
Egy gázüzemû autóval nagyjából ugyanannyit lehet megtenni, mint egy benzinessel, igaz, az eleve így gyártott kocsik többe kerülnek. Problémákat okozhat azonban az ellátórendszer hiánya, amely nem biztos, hogy kifizetõdõvé teszi ezt a különbséget.
Kilátások
Bár tisztább alternatíva, de problémát jelenthet, hogy, fosszilis tüzelõanyagként véges készleteket rejt csak a bolygó. A fenti hiányosságokkal együtt ez hosszútávon nem biztos, hogy jó választássá teszi a földgázt. A becslések szerint húsz év múlva a piac csupán 3 százaléka tankol majd efféle üzemanyagot autójába.
Elõnyök: tiszta, nagy hatótáv
Hátrány: nem kellõen erõs motorok, az áramnak is megújuló energiaforrásból kell származnia