Minden játéktípus alatt mást. Pl. egy stratégiai játékban azt, hogyha olyan harci helyzeteke kerülök, ill. olyan csatákat játszom le, amilyenek igazából a csaták. Ilyet én még nem láttam. vagy egy fps esetén a mozgás minél élethûbb visszaadását, a testérzés kialakítását, a megfelelõ célzás, és sebzésmodellt, az ugrások élethû visszaadását, dinamikát a mozgásnak, lendületet, és ennélfogva mozgási kényszerpályákat- megbotlás, ugrás utáni továbbvivõ lendületet, stb. (bár ezt elismerem nagyon nehéz lehet megalkotni, sõt elhiszem, hogy dx9 alatt egyenesen lehetetlen is volt) Sajnos az fps-ek egyenlõre képtelenek túllépni a hasból tûzelõ szellemszerû lény szintjén. Pedig inkább erre helyezték volna a hangsúlyt a grafika javítása helyett. Persze biztos nehezebb, ill. kisebb marketing értéke van, bár ebben nam vagyok biztos.
De könnyen meglehet, hogy egyszerûen csak nem lehetett megcsinálni. PL. sokan panaszkodnak, hogy szünetessék emg a bunnyhopp-ot (én is). De hogyan? Egy sokkal komplexebb mozgásmodell nélkül lehetetlen, lásd. AA. egyik verzióban van bunnyhopp, de lehet rendesen ugrani is, a másikban nincs bh, de sajnos ilyenkor a normál ugrások is hagynak maguk után kivetnivalót. Szóval szerintem ezt nem lehetett megoldani, talán majd most a dx10 alatt...