addig nem lesz efféle szerkezeteknek jövõje kis hazánkban, míg a jól képzett mérnökök 99%-a elhiszi azt, hogy azért keletkezik felhajtóerõ egy szárnyprofilon, mert fölül hosszabb utat kell megtennie a levegõnek, ezért gyorsabban áramlik a levegõ, mint alatta és emiatt fölötte kisebb lesz a nyomás, mint alatta és emelõerõ keletkezik...
aki jó volt komplex függvénytanból, biztosan emlékszik arra, h egy áramlásba helyezett henger körüli áramlásnál a legnagyobb sebességet a torlóponttól 90 fokra áramlás irányába kapjuk. Sõt, úgy emlékszem, h ez alapján az is belátható, h ott a sebesség éppen 2x akkora, mint a henger elõtt jó messzire.
Ez alapján az is nyilvánvaló, h egy dombtetõn közel 2x akkora a szél sebessége, mint elõtte a sík terepen, tehát a dombok tetejét kell levadászni inkább, mint a sík területeket.
A radarállomás a szép hosszú oszlopban is elhelyehetõ és a tetejére rá lehet rakni a propellereket és a generátort - ha valaki jobban szeretne egy szélkereket látni a Tettyén, vagy hol...
A Darrieus-rotoromat persze senki nem vette észre, mert ugye a szélkerék az olyan kell h legyen, mint a kóbojos filmekben lehet látni