Az elsõ magyarországi futamra 117 ezren voltak kíváncsiak, ezzel a rekord nézõszámmal, valamint az esemény kiváló lebonyolításáért a hungaroringi futam elnyerte a csapatok, pilóták és a közönség visszajelzései alapján a legjobb versenyhétvége díját a tavalyi évadzáró gálán.
Egy kis ismétlés a WSR-rõl
A Renault Világszéria családi-és versenyhétvége koncepciója 2005 tavaszán debütált a nagyközönség elõtt, és már az elsõ pillanatoktól kezdve belopta magát az autósport szerelmeseinek szívébe. A kezdetektõl fogva ingyenes rendezvény alapgondolata az autósport emberközelivé tétele, egy távoli és megfoghatatlan rajongás tapinthatóvá tétele, ezért a boxutca és a paddock is szabadon látogatható, ahol az ifjú pilóták szívesen adnak autogramot, vagy fogadnak egy-egy szívélyes vállveregetést, valamint a legkíváncsibbak bepillantást nyerhetnek az autósport boszorkánykonyhájába.
A WSR méltán nevezhetõ a Formula-1 belépõ kategóriájának, hiszen számos tehetséges, ifjú pilótát adott a királykategóriának. Példának okáért, Sebastian Vettel tavaly még a World Series Formula Renault 3.5-ös szériájában versenyzett, majd két héttel késõbb már lehetõséget kapott a Red Bull F1-es B-csapatától, a Toro Rossótól, és ez a bemutatkozás igen sikeresnek bizonyult, hiszen, azóta a csapat leigazolt pilótája – és nem utolsósorban az F1-es mezõny egyik legifjabb üdvöskéje. A WSR ezért sem csupán látványos autóverseny, itt minden megtörténhet.
Kategóriák
• World Series Formula Renault 3.5, a WSR sorozat top kategóriája, amely az Eurocup Formula Renault V6 és a World Series by Nissan egyesítése révén jött létre. A széria népszerûségét és komolyságát mutatja, hogy számos, jelenleg a Formula-1-ben versenyzõ pilótát „nevelt ki”, ezért az elit kategória elõszobájának is tekinthetõ.
• Eurocup Formula Renault 2.0, amely szintén a World Series és az Eurocup FR 2.0 egyesülésébõl jött létre. Ebben a kategóriában számos tehetséges fiatal küzd azért, hogy a sorozat top kategóriájába kerülhessen és reményei szerint még tovább léphessen.
• Eurocup V6 Mégane Trophy, amely a német túraautó-bajnokság (DTM) mintájára alakult. A Formula autókhoz hasonlóan a versenyzõknek szintén magas elvárásoknak kell megfelelniük és egyúttal komoly tapasztalatokat szerezhetnek az együléses autóversenyzésben.
Programok
A látványos és kemény küzdelmeknek helyt adó hungaroringi aszfalton, a futamokon kívül felvonulnak a Renault történelmi versenyautói, illetve a Renault gyûjtõk oldtimerei is, valamint bemutatkozik az ING Renault F1-es csapat is a nagyérdemû elõtt.
Az idei versenyhétvégén Palik László, az RTL Klub Forma-1-es szakkommentátora, valamint sikeres tereprali-versenyzõ is a Renault csapatát erõsíti:, hogy vezetõi képességeivel és Giancarlo Fisichella 2007-es autójával kápráztassa el és szórakoztassa a hungaroringi nézõközönséget.
Testközelbõl megcsodálhatják a száguldás szerelmesei többek között Jean Ragnotti legendás Maxi 5-ösét, valamint a Le Mans-i 24 órás verseny gyõztesét, az Alpine Renault A442B-t.
A benzingõz, a gumifüstölés és a dübörgõ motorzaj mellett számos már népszerû és új színvonalas és szórakoztató program (légi parádé, koncertek, játék szimulátorok, bemutatók stb.) várja a látogatókat, 0-99 éves korig.