Gyári olaj, ne vicceljünk már. Kb annyi alapja van, mint mindenbõl gyári alkatrészt venni.
Ha kicsit gondolkodsz beláthatod, hogy egyazon alkatrészre nem fog 10 gyár ráállni. 1 max 2 gyár gyárt mindent, max feliratozza a gyárnak az autó márkanevével, vagy sajátmárkásan zacsiban adja el. Max a zacsisoknál fennáll a lehetõsége, hogy a gyengébb minõségre sikeredetteket szórja ki arrafelé.
Olajból sincs 20 gyártó. Pl a GM, Castrol, Honda motorolaj állítólag egy és ugyanaz belülrõl. Egy dologra kell csak vigyázni, hogy biztos forrásból legyen bontatlan flakonban az olaj, mert a szõkítés, higítás igenis létezõ veszély. Pontosan a Castrol Magnatec-nél volt annó botrány ebbõl, pedig igen népszerû, és jó olaj volt (talán pont emiatt kezdték hamisítani). Persze bizonyítani semmit se lehet.
Egyébként MO éghajlatára, egy átlagos motorba 10W-40 kell. Se több, se kevesebb. Télre lehet hígabbat tenni, hogy hidegen könnyebben kenje indításkor a motort, pl 5W-40, 5W-50. Ha a 10W-40-et már csipegeti a motor nagy fordulaton, akkor lehet rakni 10W-60-at pl.