Befizettem a DarkFall New Dawn-ra. Játszottam vegyesen a két változattal. Itt van néhány dolog összehasonlítása. Mielőtt vitába keverednénk: mindkét verziónak megvannak a sajátosságai, viszont ha valaki DarkFall-t akar játszani, akkor mindkét verzió ugyanazt a DarkFall(TM) játékélményt nyújtja. Magam részéről mindkét verzióval játszok majd, aztán majd lesz valami...
Beteszek pár képet, aztán döntsétek el melyik melyikből való.
DND (Darkfall New Dawn), Weapon-bar: Ki lehet tenni a fegyókat egy sávra, és azokat választva lehet action-bart is váltani. Be lehet olyat tenni, hogy ha a heal spellt választod akkor automatikusan váltson staff-ra, aktiválja a heal spellt és utána váltson vissza az előzőleg használt fegyóra. A skill jobb alsó sarkában van egy kis pucuka, az hozza elő a konfigurálást, ez mondjuk nem olyan jól áttekinthető mint ROA-ban. A weapon-bar viszont nagyon jó újítás.
ROA (Rise Of Agon): Jobkatt a baron levő spellen felhozza a konfigurációs ablakot. Lehet ciklikusan váltani a spelleket, vagy az első használhatót aktiválni. Például csináltam egy "self heal" ikont amire vagy Heal Self vagy a Stamina To Health aktiválódik. Ezt a spell váltogatást a DND is tudja. Ezért nem kell már AutoHotkey az effektív játékhoz.
DND: A kis élőlények ölése a városban nem ad skill-t. Szóval egyből goblinokat kell ölni a lifeblade-el és meztelenül. Ez sokat nehezíti a kezdést. Új karakternek egy óra PvP protection-ja van.
ROA: Kezdésnek kapunk 100 goldot, reagenseket, szerszámokat, táskákat. Arra jó a gold hogy a leafbladet kapásból lecseréljem greatswordre. A "new player protection" 24 óra játékidő. Ez csak akkor érvényes, ameddig a kezdővárosok és főváros területén tartózkodik a karakter. Ezen területen kívül elvész a "new player protection".
ROA: Kezdéskor van néhány skill amit már tud a karakter, például Stamina To Health (és Mana To Stamina is) ami egy második heal, cooldown nélkül (viszont reagens kell hozzá). Így gyakorlatilag nem kell a "Rest"-et (leülést) használni mobok ölésénél. PvE-re ideális kezdőszkillek/spellek.
DND: Kezdéskor itt is vannak skillek/spellek amiket a karakter már tud. Ilyen a "Lay On Hands" (másik karakter gyógyítása) ami jó mert klánba csatlakozáskor kapásból van valami hasznos dolog amit egy kezdő karakter is megtehet, vagyis a PvP raid-ben gyógyíthatja a többieket. Ingyenes még a Launch is, így ugrálni képes a kari. Elvileg a Launch (és a másik ugrós spell, nem emlékszem a nevére) is minden irányba működik szóval nem csak északkeletnek és délnyugatnak (mint ahogy eredeti DF-ben volt ha jól emlékszem). Ezeknek az alapból meglévő spelleknek nem kell reagens, szóval látszik hogy a játék arra van beállítva hogy minél hamarább PvP-képes legyen a karakter.
ROA: A játék fut borderless window módban, van új GUI-ja olvashatóbb betűkkel. A Borderless Window ideális AFK farmolásra, mert el lehet indítani a favágást vagy érc-bányászát, aztán másik monitoron lehet mást csinálni.
DND: Kissebb GPU terhelés ugyanolyan beállításokkal, talán jobb framerate és kissebb latency. Lehet hogy a fullscreen mode miatt, nem tudom biztosan. Viszont időnként volt lag a mana-missile használatakor. Mint amilyen a régi DarkFall is, a játék kliense beton-stabil, soha nem crashelt, még amikor intenzíven ALT+TAB-oltam is, hogy ezt a szöveget írjam.
ROA: Eredeti "misztikus" ambiance hangok
DND: Új, a város fajától függő "nyugis" zene, de régi DF stílusához illeszkedik, a régi ambiance hangok is megvannak még. A skill hangok maradtak a régiek.
ROA: Questek adnak "Nectar Of Gods" ami gyors fejlődést biztosít 25-ös attribútum szintig. Utána a "Nectar Of Gods" haszontalan.
ROA: Kezdéskor 500K meditációs pontja van a karakternek, ami gyakorlatilag két attribútum 100-ra kimaxolására elég (persze szét lehet osztani több attribútumra, szkillekre/spellekre is). Utána goldért lehet meditációs pontokat vásárolni.
DND: Questek meditációs pontokat adnak, olyan 1000-1600-at quesztenként. Egy attribútum felhúzása 100-ra 160K meditációs pontba kerül, ami sok quest. Viszont elvileg betából kilépés után (valamennyi?) meditációs pontot át lehet majd vinni. Van naponta egyszer használható spell ami dupla skill-növekedés bónuszt ad egy órára. A két változatban ugyanazok a goblin-ölő quesztek vannak, nagyjából ugyanolyan jutalmakkal.
ROA: Bányszásnál, favágásnál, herbázásnál mutatja mennyi resource van még és megáll ha kifogy, szóval lehet AFK-ban tolni, míg másik ablakban csinálok valamit. Ha kifogyott a bánya, megáll a kari a gyűjtéssel.
DND: Mint az eredeti DF-ben, nem mutatja ha kifogyott a bánya, és csinálja tovább amíg van stamina, a gathering pedig "Failed" lesz.
ROA: Sok skillt nem lehet használattal növelni (markózás értelmetlen), viszont helyette van scroll-gyártás ami a skilleket/spellek szintjét növeli. A scrollokhoz nyersanyagok kellenek, amiket gyüjtögetni kell vagy mobokból kell farmolni.
DND: A skillek használattal fejlődnek, mint eredeti DF-ban, meglátásom szerint gyorsabban mint az eredetiben.
DND: F-re autoloot, nagyon praktikus. Itemek mennyiségétől függően 2-3 másodperc alatt automatikusan lootol. "U" gombra automatikusan elrendezi az inventory-t, nem úgy ahogy én szeretem rendezni, de használható.
ROA: F-re megnyitja a loot ablakot, abból itemekre kattintással lehet egyenként lootolni, mint eredeti DF-ben. Viszont a loot mehet külön zsákba (nem teszi kuszává az alap inventory-t a sok loot-szemét), automatikusan átvált nyúzós (skinning) késre lootoláskor. ROA-ban több a loot, PvE-ben lehet/kell essence-t farmolni amivel a scrollokat lehet gyártani, gondolom már csak ezért is.
DND: Fegyverek sebzése normalizálva van, mobokból eső cuccok mind ugyanolyan statokkal esnek kivéve
a durability-t.
ROA: Staffok gyártásához egy új gyártó skill kell, és spell iskola szerint külön staff fajták vannak. Ugyanolyan fajta itemeknél item damage statban lehet bizonyos eltérés, mint eredeti DF-ben is volt
ROA: Craftnig skillek mindíg sikerülnek.
DND: Mint eredeti darkfallban, crafting/gathering lehet sikertelen. És nyersanyag el is vészhet közben.
ROA: Nincsenek specializációk, nincsenek weapon skill Mastery-k. A Whirlwind skillt például nem lehet megvenni, csak craftolt könyvből tanulni. Ehhez a Scribind skillt fel kell húzni 25-re vagy valakit találni akinek már megvan és tud könyvet készíteni. Bizonyos skilleket csak scrollokkal lehet fejleszteni. Viszont olyan skilleket is lehet scrollokkal fejleszteni amik egyébként használat során is fejlődnek.
DND: Ránézésre ugyanaz mint ami az eredeti DarkFall volt, előnyt/hátrányt adó specializációk (pl double-jump, indestructible, mage, stb), megvásárolható Weapon Mastery skillek. A speciális támadások megvásárolhatóak (power attack, whirlwind).
ROA: "new player" chat, trade chat, racial alliance chat, mind aktív. Játék során kezdővárosban 3 játékossal találkoztam.
DND: Elvileg csak racial chat van, de csöndes minden chat. Kezdővárosban csak egy játékossal találkoztam.
DND: A szerver Európában van. Időnként a Mana Missile lagollt, sejtésem szerint inkább mert belenyúltak a játékba és még nincs helyretéve. Állítólag indulásnál átteszik USA-ba a szervert. Amit hibának tartok, hogy csak akkor teszik át, mert USA játékosok a beta alatt nem fognak rászokni a szerverre.
ROA: A szerver az USA-ban van, és szerintem ez is adja a nagyobb közönséget neki. Be kell látni hogy az eredeti DarkFall USA-ban mindig jobban ment mint európában, és szerintem ugyanez várható a beta után a két spinoff verzióval is.
Összefoglalásként: A két játék tartalom szempontjából ugyanaz, ha nem lennének GUI különbségek meg se lehetne különböztetni őket. A ROA inkább kezdő-barát, viszont a továbbiakban mindenkinek craftolni és PvE-zni is kell a skillek/spellek szintjének növelésének érdekében. Ez lehet jó is, van mi lefoglalja az játékost. A DND-ben jobban meg kell dolgozni az eredményért, de hamarabb PvP-raid-képes lesz a karakter.