Ha még csak ezeket felejtenék el. Én egy hiperrealisztius FPS-t / RPG-t még talán élveznék is. Mit is jelent ez? (Igen, durva lesz a lista).
- Az összes tárgyat amivel operálsz jellemezzen tömeg és helyigény. Bármit ha el akarsz tenni akkor azt tényleg tegye oda, ahova kell. Tehát hátizsák leszed, kinyit betesz, visszarak. Ez minden egyes ilyen esetben legyen kidolgozva.
- Az emberre aggatott tömeg befolyásolja a mozgását. Tehát az 50 kg-os hátizsák tömege számítson MINDEN szemontból. Ne csak lassabban mozogjak és kész. Vegyél fel 10 kg-ot a hátadra és pörögj vagy forogj egy kicsit. Na ez képzeld el 50 kg-mal. RPG-k esetében a páncélban ne lehessen már vízben úszni, sziklát mászni, stb.
- Minden egyes ruhadarbod legyen 3D és ennek mozgása legyen számítva. Pl. fityegõ kézigránátok ütõédse, stb. legyen modellezve. Ez maga után vonja az általuk keletett zajt is.
- Sérülésmodell. Ez RPG-k esetében ez maga után vonja a nehézségi szint jelentõs emelkedését. Pl. ha játékban van 1000HP-d akkor 980HPs állapontban is olyan brutál vagy, mint 2 HP mellett. Enyhén szólva vicces. Olyan harcrendszer kell, ahol kevés találat is halálos legyen és a harcmodor számítson inkább a sebzés helyett. Ekkor jönnek be a csonkítás és kersztül döfés problémái is nagy vágófegyverek és szúrófegyverek esetén. Mozgás során itt is mindenféle erõk és perdületek számítása keményen és a karakter ereje és fürgesége legyen ráadásul függvénye kell legyen a karakter fizikai paramétereinek. Erre talán az a fura vezérlõs konzol a legjobb. Ahogy mozogsz abból számolja a karakter harci mozdulatait, persze a mozgást torzítani kell, mert te nem érzed a lóbált csatabárd tömegét. Nem egyszerû az tény.
És még ehhez hasonlók. Hol vagyunk ilyenektõl? SEHOL!!!