a témakör alapjai tetszenek, de sajnos elég kevés idõm van igazán nagy és szélesebb körû vélemény nyilvánításra.
wescone,mi már elõzetesen ugye másik, de részben kapcsolódó téma kapcsán váltottunk is néhány privit....:)
az alap felvetéshez visszakanyarodva, szerintem minden zenét elsõsorban hallgatni kell, s nem analizálgatni szoftverekkel. ahány hangmérnök,ahány stúdió és ahány egyéb technikai paraméter, annyiféle minõségben kerülnek rögzítésre a hangfelvételek. ebben a mintának felhozott zenében én semmi kivetnivalót nem látok, egyszerûen azt az évek óta szokásos és sokféle stílusban alkalmazott leszûkített dinamika tartomány TRENDET adja vissza,melyet azért alkalmaznak, hogy a lehetõ legnagyobb hangerõthatást,hangosságot kívánják elérni a zene (hangerõtõl független) lejátszása közben. a különbözõ diszkózenék szinte mindegyikét így adják ki,és csak attól, hogy valami a névleges maximális kivezérlést is eléri (0db),attól még alapjaiban nem kell torzítania, legfõképpen azért sem,mivel ezek a 0-ás kilengések szinte csak pár század vagy ezredmásodpercekig tartanak. egyébként az AERO-ban is vannak 0-ások (tehát elérik a maximális standard jelszintet), de ezek még önmagukban nem okoznak torzulást.
alapesetben torzulásról, túlvezérlésrõl akkor beszélünk, ha +0db fölé vezérlik a jelet és emiatt úgynevezett kényszeredett vágás keletkezik,ami már jól hallható torzítást okozhat.
a normalizálás önmagában nem borzalmas beavatkozás,pont az átlagos hangerõsség növelését szolgálja (persze mint majdnem minden hasonló bevatakozás,megváltoztatja az eredeti hangzásképet), de mivel legalább 4-féle normalizálási technika létezik,emiatt ennek végeredménye fõleg az alkamlmazás milyenségén múlik,múlhat.
tehát csak azért,mert egy hangerõsségkép még olyan képet ad,mint pl. az aero, attól még teljesen rendben lehet a hangzása, de nyilván most ezeket nem audiophile szempontok alapján értékeltem, hisz egy zene hangzásának, milyenségének megítélésénél még számtalan tényezõ is közrejátszik,mint a hallgató akusztikai képességei (hallása, térhallása,kedvenc "frekvenciák" stb.), és a hallgató akusztikai eszközei (min hallgatja).....