Ó baszki, azt hittem már max a gyerekkel fogok itt dumálni MoW témában, annyira kihalt a topik.
Call to Arms elmegy szódával, de érezni rajta hogy hiába "új játék", azért csak egy jobb fajta GEM2 total conversion modról van szó. Érzik ezt a készítők is, mert már -75%-os 5,75 euróért dobálták kétszer másfél hónapra visszavetítve. Aki 3 éve 20 euróval támogatta őket annak meg a kurva anyját ugye, még a single tartalomhoz sem fért hozzá év elejéig(!!), cserébe kapott tavaly nyáron egy alig működő modot nulla tartalommal. Aki meg most márciusban megvette 7,5 euróért a segge ki van nyalva amennyire Instinctet érdekli, össze is rúgtam vele a port ezen, hogy rohadjon rá a mendzsertemető irodája.
Szóval azért látszik némi fejlődés, grafika határozottan csini, minden(nos, a legtöbb) modell saját vadiúj, új effekt, új animáció, sok-sok új hang, és rendbe tett hangmotor jellemzik. Új lett a főmenü felülete is, más kérdés hogy randa és félig használhatatlan.
Játékmenet megváltozott, de nem feltétlen előnyére. Minden fegyver sokkal halálosabb, az ember néha úgy is érzi hogy ágyútöltelékekkel és papírtankokkal indul harcba, sokszor fullad egy összecsapás szerencsekerék élő adásába. Konkretizálva, egy könnyű géppuska egy tárával (szenvedő fél elitizmusától és igy HP értékétől függően) egy-háromnegyed-fél szabadban felejtett ellenséges szakasz megpukkasztható kis szerencsével. Odasunyítod a géppuskást a hátukban lévő fedezékbe(hiszen mozgás közbeni tüzelés még mindig nincs), tüzet nyit, kifingtak. Viszont ha két, akár csak Lee-Einfeld puskával felfegyverzett milicista észrevesz és rád lő úgy, hogy a katonád "supressed" állapotba kerül és elbújik a fedezék mögé, a többi is kapcsol, utána jobb esetben egy közepes tűzharc bontakozik ki ellenséges áldozatokkal, rosszabb esetben szarrá lövik a géppuskást miután kidugja a fejét.
Közepes, mondjuk 30mm-es gépágyúval felszerelt BTR-82 lövészpáncélos vs AT-4-es páncéltörő katonákkal megerősített fedezékbe bújt gyalogság párharcánál ez úgy néz ki, hogy vagy így-úgy eltalálnak páncéltörővel és a drága páncélos azonnal megmakkan, a mellette előre bújó gyalogságod pedig felkoncolják, vagy az egy szem páncéltörővel felfegyverzett katona kimúlása után RÖHÖGVE, és a fedezéket is vidáman szétzúzva csak a BTR-el minden gyalogosát kivégzed a látótávolságon belül és kívül, mivel nincs másnak péncéltörő képessége, a support gyalogság meg láblógatva zászlót foglal.
Namost ez azért szar ügy, mert a GEM motor páncélosokat érintő bugjai azért még vidáman élnek: BMP3 vs Bradley kenyértörésre került a dolog, BMP3 vagy mellélőtt, vagy talált de mintha "alá ment volna", alatta csapódott be, Bradley még csak nem is vette észre(vagy el volt foglalva madárkák figyelésével), aztán mikor észrevette, egy TOW rakétával max távolságról(közben vonultam vissza mert elfogyott a páncéltörő) szétlőtte a picsába a BMP-t. Mindeközben oldalában egy RPG7 mellé ment, egy pedig "lepergett" róla, talált, de nem hatolt át. Oldalról. Nnyát, azt. Mondanom sem kell a környék összes mocskos tenoristája 25mm-es szabadságot kapott a pofájába pillanatokon belül.
Tankok érdekes állatok, mert elölről talán csak egymást tudják kifingatni, azt is csak közelebbről, ezen felül a nehéz IFV-k(BMP3/Stryker Mobile Gun System/M2 Bradley) ill a nehéz páncéltörőket cipelő hummer/technical cuccok oldalról próbálkozhatnak, a könnyű páncéltörőket meg a gyalogosok igazából feldughatják.