Két alternatív útvonal van jelenleg (ezekrõl is majd lesz kicsit bõvebben írva), az egyik a tisztán gazdasági/civil megétérülés. Ez a Virgin/Scaled Composites féle megközelítés például. Ám õk rövid távon csak ûrugrást csinálnak, a saját teljes értékû ûrhajó, amely már LEO pályára képes állni, még odébb van (óvatos hasracsapás - mondjuk 10 év). Itt a megtérülés a lényeg, az ûrhajónak olcsónak kell lennie, az üzemeltetésnek egyszerûnek kell lennie (újrafelhasználhatóság, kis karbantartásigény, egyszerû földi kiszolgálás, stb.), és kell, hogy igény legyen rá.
A másik lehetõség hogy civil cég állami megrendelésekre hajt, de külön utakon. Ilyen a SpaceX cég vagy az Orbital. Õk is óvatosan tervezgetnek saját ûrhajót, de a ceh legalább egy részét az állam (ez esetben a NASA) fizeti majd. Az egyik felvetés éppen az lenne, hogy az Orion nem fog igazán az ISS-re mászkálni, hanem dedikáltan a Hold és majd a Mars utazás lesz a profilja, az ISS-re pedig a SpaceX vagy az Orion saját civil ûrhajója megy majd, amit a NASA bérel/fizet. Ez persze jelenleg a valószínûtlenebb forgatókönyek közé tartozik, de ha biztonságosan, és fõleg olcsóan képesek lesznek valóban erre, akkor még akár ez is megeshet...