tegnap délután leültem dögbetegen, és - fõleg mivel lázasan, sajgó csontokkal nehéz aludni - egy ülésre lezúztam Dead Rising 2-t. jó volt, bár rengeteg helyen kilógott a lóláb, de ettõl függetlenül határozottan élvezhetõ játékot sikerült Capcoméknak megalkotniuk
de mivel még rohadtul ráérek, kicsit kielemezgetem a kilógó lólábat
- életerõ regenerálódás hiánya: FPS-eknél fejjel rohannék a falnak ettõl a jelenségtõl, viszont sandbox játékokban nincs is ennél kellemesebb dolog - amit a készítõk valahogy hajlamosak elfelejteni. Saints Row 2 és Mercenaries 2 volt egyedül utóbbi években akik rájöttek, h ez bizony kéne.
- a csöppet hullámzó nehézség... az elején olyan, mintha fejjel menne az ember egy téglafalnak, aztán idõvel már majdhogynem túl könnyû is az egész... aztán újra jön a téglafal, fuckyeah. pszichopaták ugyanezt az elvet követik, az egyik ezüsttálcán kíválja fel neked a rendesen elpicsázott alfeledet, egy másik meg 3 karcolásba belehal
- "quicktime eventek", avagy a modern videójátékok rákfenéje... miért, miért, MIÉRT? olyan, mint a horrorfilm/sorozatokban a kisgyerek. utóbbi években egy játéknak sikerült viszonylag jól használni (Mercenaries 2, jármûvek eltérítéséhez), de itt különösképp bosszantóan sikerült összerakni, csúcson a "nyomd meg ezt és azt a gombot fél mp alatt, vagy megeszem az összes hp-dat" típusú nyalánkságokkal...
- boss-fightok egyszerûen unalmasak - össze-vissza pattogni és néha-néha bevinni egy-egy ütést, nincs benne semmi stílus... a végsõ meg végképp gáz. megint SR2-t tudom felhozni - ahol egyik szórakoztatóbb pofozkodásban pl egy gusztustalanul sok hp-val rendelkezõ haiti tag harc közben egy voodoo-babába döfköd tûket, fõkarakter meg összevissza vonaglik... majd ezt kedvesen megköszöni neki. na, ilyen stílust kérünk zombigémekbe is
- folyamatosan pörög a játék határidõs léte okán, bár ez néha vissza is rúg - volt h mondhatni kifogytam a tennivalókból, és "3 órát" azzal csesztem el, h póker zseniális eszközével levetkõztettem a túlélõket.
és nem sorolom tovább, mivel háromszor kell lassan elolvasnom egy mondatot h meggyõzõdjek róla h értelmes-e. summa summázva kap mondjuk tõlem egy 7.75/10-et - roppantul szórakoztató idõtöltés, de annyi mindent ki lehetett volna még hozni belõle és egy zseniális játékká, h az egyszerûen fájdalmas.