"Én azt mondtam, hogy kb. 500km-rõl már egy lézer elég hatékony lehet egy rakéta megsemmisítéséhez."
Aha, hát ezt az "árnyalatnyi" különbséget nem vettem észre... :)
Egyébként hogyan lehet megsemmisíteni? Berobban a robbanófej a hõtõl?
"És közben persze adott idõben nem hajt végre semmiféle manõvert."
Ezt adottnak vettem, mert
"5km/s relatív sebességnél ugye 300'000km esetén 16 órás repülési idõvel számolhatunk..."
ennél gyorsabb lövedékre gondoltam, és kisebb távra. Ha kicsi a lövedék tömege, akkor azért könnyebb elérni a nagyobb sebességéket. Lehet akár kombinált Gauss-rakéta is, ami a kilövés után még gyorsít egy szakaszon, nem kell minden mozgási energiát a kilövéskor megkapnia.
Alkalmazhatóságát én "középtávon" gondoltam (~50-100ezer km), és kiegészítésként. Tehát amikor az ellenfél a rakétáimmal van elfoglalva, és azok elõl akar kitérni, akkor szórnám meg "ágyúval". Nem biztos, hogy megengedhetné magának a célpont a folyamatos manõverezést, hogy a rakéták elõl is és az ágyúk elõl is kitérjen. Meg gondolom azért nem árt kissé nyugton maradni, hogy a védelmi lézerekkel lehessen lõni a rakétákra... Bár ez lehet, hogy megoldható simán. Gond a folyamatos helyzetváltoztatás lézerrel célzás szempontjából?
Kéne egy valós fizikával dolgozó ûrcsata-szimulátor, moddolható fegyverekkel és hajókkal. Jó muri lenne multiban tesztelni ezeket az elképzeléseket. Kár, hogy már egyetlen rakétát valósan modellezni (szenzorok, irányítás, sérülések, megsemmisülés) is elképzelhetetlenül bonyolult lenne...