Molni: A nukleáris - kémiai hajtást nem értem. Van raktor ÉS "üzemanyag" is, ami elfogy. Akkor ennek mi értelme? Mitõl lesz jó a teljesítménysûrûsége?
Nagyobb az Isp. Mégpedig a duplája durván, a Saturn-IVB esetén a J-2 hajtómûvek Isp-je 421s, míg a Saturn-IVB/Nuclear esetén a NERVA hajtómûvek 850s-es értékkel bírtak volna.
A J-2 üzemanyaga oxigén és hidrogén. A NERVA tisztán hidrogént hevít fel. A kritikus különbség, hogy nincs LOX a NERVA esetén, így bár az áramlás terén a NERVA nagyobb mennyiséget mozgat meg, tömeg esetén kb. fele annyit (a J-2 másodpercenként 250kg LOX és LH2-t éget el, a NERVA kb. 127kg-nyi LH2-õt).
@Renegade: Vegyük az általad vázolt 1000tonnás jószágot. Mik lesznek vajon az irányelvek? Meg kell-e közelíteni (akár 1000km távolságra) az elleséges objektumot? vagy ma még teljesen szürreálisnak tûnõ távolságból, az anyabolygó közelébõl elég lesz-e az indítás? Lesz e bármi létjogosultsága az általam vázolt rizikósabb "lerohanásnak"? Ha igen akkor egy ilyen hajónak irdatlan mennyiségû üzemanyaggal kell rendelkeznie, hiszen megtudta közelíteni, kilõni az ellenséget és még haza is fordult.
A rakéták esetén mint említettem, elég nagy rakéta esetén akár bolygóközi távolságokról indíthatod. Erre írja Zero 7th, hogy akár nincs is szükség hadi ûrhajóra, elég ûrbázis és nagy rakéták...
Vagy a minnél több rakéta siló vontatmány lesz a nyerõ? teherhajókkal kivontatnak egy optimális pályára a célponttól több százezer kilométerre rakéta vetõ "kockákat" amelyek tömeges indítás után már vontatódnak is vissza (vagy egy másik teherhajó már lapátolja is beléjük a skulót)?