A Ubisoft is szembeszáll a használt játék piacával
A legutóbbi pénzügyi évben visszaestek a Ubisoft bevételei - a kiadó nem tartja kizártnak, hogy a jövõben õk is az EA-t követnék a használt játékok visszaszorításában.
Az Assassin's Creed II túlteljesítette a várakozásokat, közel 9 millió példány kelt el belõle, rendkívül jól szerepelt az Avatar játékváltozata (különösen a Nintendo Wii-n), és remek fogadtatásra talált a Red Steel II is. Csupa örömhír, ennek ellenére a Ubisoft-játékok eladásaiból "csak" 871 millió euró folyt be, ami 18 százalékos visszaesést jelent az elõzõ évhez képest.
A Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot a gazdasági válsággal magyarázta az eredményeket, viszont az is kiderült, hogy a PC-s piacon kifejezetten jól szerepeltek, amit õk az új DRM védelmüknek tulajdonítanak. A késõbbi nyilatkozatokból megtudtuk, hogy a Ubisoft a jövõben valószínûleg követné az Electronic Artsot a használt játékok piaca elleni harcban. (Az EA egyszer aktiválható kódokat ad az új játékok mellé, amely nélkül a másolt és használt kópiákkal játszók nem férhetnek hozzá például a multiplayer módhoz és más extra tartalmakhoz.)