Apró képességek minden kiegészítõben vannak (mindig magyarázattal, közvetlenül a lapon, így ha valaki elõször látja, akkor is megérti és tudja kezelni) - az alappakliban nincsenek extra dolgok, a kezdõknek ezért az az ajánlott, hogy megismerjék a játékot. Ha viszont már játszol egy ideje, akkor apró módosítások már elférnek úgy, hogy a játék felépítése nem változik tõle (például a lapra leírva egy képesség, aminek nevet is adnak). A Planeswalker volt az egyetlen új, alapvetõ típus a játék eleje óta. Viszont eltûnt a megkülönböztetése az instantnak és az interruptnak, megszûnt egy csomó olyan szabály, ami bizonyos játékhelyzeteket túlbonyolított, és sokkal egyszerûbb, letisztultabb lett a játék felépítése és belsõ lefolyása. A harcrendszer is letisztult, jóval kevesebb dolog maradt, amit számon kell tartani fejben (pl. megszûnt a mana burn).
Amúgy alapvetõ felforgatás - ott volt a drágalátos Chara-Din a HKK-ban - amikor az megjelent, az forgatta fel a játékot, mert egyszerûen nem illett akkor még bele a játékba, olyan képességeket kaptak a lapjai, hogy a következõ 2-3 versenyen szinte csak lila paklik nyertek és taroltak. Aztán lassan sikerült egyenesbe hozni a dolgot, és gondolom mostanra normálisan mûködik, de ilyen, a játékot alapvetõen megborító újdonság nem volt a Magicben. A Planeswalkerek is megjelentek, használható, erõs, de nagyon korlátozott lapok lettek. Mivel nagyon ritkák, ráadásul egy fajtából egyszerre csak egy lehet lent a játékban, plusz képtelenek önmagukat megvédeni, így hiába nagyon erõs az utolsó képességük, nagyon paklit kell (és lehet) köréjük építeni, hogy hatékonyak lehessenek. Viszont 1 lapra bízni a gyõzelmet dõreség.