"Ha a rakétát hagyományosan a törzsbe süllyesztik hátul-alól, akkor mindenképp kisebb a gép légellenállása, így ugyanakkora hajtómû-teljesítménnyel nagyobb magasságot és sebességet lehet elérni kioldáskor, ami nem egy hátrány"
Most az, hogy 500 liter kerozinnal többet fogyaszt azalatt a félóra alatt, amíg felrepül meg visszatér, az lényegtelen. Szerintem sokkal fontosabb a rugalmasság. Mert középre bármit aggaszthatnak így. Egy hagyományos rakétát most, de lehet, hogy késõbb egy ûrsiklószerú valamit tennének, amit ma még meg sem terveztek. Ha egy törzs lenne, és bombakabinból dobnák ki, az behatárolná a jövõbeli méreteket hosszban, és szélességben is.
Tehát nem lenne rugalmas a rendszer.
Ha ma építenek egy repülõgéphordozót, annak a hídja, de a hajótest is tele van üres helyiségekkel, hogy a késõbbiekben, ha kifejlesztenek egy mágneságyút vagy lézerakármit, legyen hely a kezelõszerveknek, technikának.
Mert, ha dugigpakolnák ma, akkor nem lehet majd tetszõlegesen fejleszteni új technikával, márpedig ezeket a hajókat 50-60 évre tervezik használni. Mondjuk, problémás lenne, ha tábori sátrakat vernének fel a fedélzeten, hogy a pilóta nélküli gépeknek a kezelõszobáit berendezzék. Gumicsónakon mégsem vontathatnák a hordozó után. :-)