Hát leszedtem a demót és végig vittem, ameddig hagyta. Alapvetõen vegyesek az érzéseim. Egyrészt pozitív, hogy lehetne fantasy környezetben (volt már ilyen a második résznél és a negyedik résznél is), ami jópofaság és meg is érne vagy 5 eurót, de nem 20at. Ugyanakkor maga a játékmenet tartalmaz így pár apró bosszantó elemet, nevezetesen a hadsereget nem lehet lecövekkeltetni, berakni a városba, vagy akármi, hanem minden egyes katonával körönként meg kell beszélni, hogy na akkor ott és defend. 12 fõs hadseregig jutottam, ott ez már rém bosszantó körönként. Egy idõ után, ha épít az ember vmi épületet valamelyik városba, vagy ha sokas szintá lesz a katona (ez nem derült ki, hogy melyik volt a kiváltó ok) akkor lesz sentry, akkor végre nyugton marad amíg nem jön ellenfél. Igen ám, de itt jön a másik bosszantó dolog, hogy de jön. Nem mint a civben, hogy meghatározott barbár falvakból jönnek a barbárok (itt monsterek, nem barbárok, de a lényeg ugyanaz), hanem így bele poppolnak a közepébe bárminek, akár pont a fõvárosom mellé is, hiába van pacifikálva 6-7 hatszög minden irányba. Ez persze töri a sentryt 6 egységen, hiába lövi ki a város a megjelenõ patkányokat(!)...
Spelleket lehet nyomni, amiknek nem sok értelmét láttam, talán a heal ami egyedül ért vmit, a tûzlabda, meg ilyenek kis kárt okoztak, egy jó nyílzápor nagyobb írtást csinált (íjászok persze alapból ellõnek 3 hatszögnyire akár a Himaláján keresztül is...).
Ja és nincs út. Szóval városok közötti gyors hadsereg ide oda csoportosítás (lásd még taktikázás) felejtõs, ami mondjuk eléggé megkérdõjelezi, hogy akkor ez mitõl is stratégia?
Szóval nem rossz ez, csak nagyon le kell akciózni, meg finomítani picit a játékmeneten, és akkor egy vicces,arcade civ5 modnak elmegy. Talán egy kis platformon ugrálós minijáték még kellene bele, hogy végképp értse mindenki, hogy ez csak poén. :)