ha megnézzük a Shadowrun ezer és egy kiegészítő könyvét, ott is látszik, hogy a legdrágább cuccok nem az implantátumok.. a klónozás, a nanotechnológia, nagy duzzogva delta osztályú bioware... a felső tízezer megengedheti azt a luxust, hogy nem látható implantátumokat használ (:
jó, persze lehetne több kiber is benne, itt most nem ezen volt a hangsúly... de ha szigorúan vesszük, hogy mi legyen, mi legyen benne, mitől CP a CP, akkor a végén tényleg csak a Johnny Mnemonic marad, az is nagyduzzogva..
közbe meg ha az ember rákeres, hogy cyberpunk-jellegű filmek, van ahol még a mátrixot is megemlítik, meg a tron-t, azoknál meg csak a virtuális valóság, ami közös a CP-vel.. ezért is mondom, kinek mit jelent, emberfüggő (:
filmeknél, sorozatoknál meg mindig hátrány lesz a kötött költség.. főleg utóbbinál.. még az olyan nagy költségvetésű sorozatok, mint a GoT egy egész évadra (10+ óra) a töredék pénzt kapja, mint sok film a maga 1-2 órájára.. valamelyik cikkben az szerepelt, h például az Altered Carbonra olyan 7-8 millió dollár / rész jutott.. tehát a 10 órányi anyagra 70 - 80 milla.. a Ghost in the Shell film 100 percére 110 milliós budge jutott, a Blade Runner 2049 esetében meg 160 percre írnak 150–185 millát..
nem csoda, hogy az ízig-vérig cyberpunk élmény még mindig inkább az animációkra jellemző.. főleg anime vonalon, a japánoknak bejön a stílus, úgy is oda vannak a high-tech cuccokért.. ugyanígy egy számítógépes játékban is könnyebb visszaadni a dolgot.. szvsz a játék lehet nem lesz sötét noir stílus (az úgy is jobban áll a bőregérnek (: ), de hogy ízig-vérig cyberpunk lesz, még jobban is, mint bármely film vagy filmsorozat, abban biztosak lehetünk.. pláne mivel ahogy lwb is említette, együtt dolgoznak a CP2010 szerepjáték alkotóival.. és ha az nem cyberpunk, akkor semmi..
(btw állítólag a szerepjáték újabb verzióját is tervezik kiadni a PC-s játék mellett....)