Ezek a küldetések teljesen opcionálisak és még az sem igaz, hogy mindegyik arról szólna, hogy menj oda és ölj meg mindenkit. Van olyan, ahol konkrétan nincs is ellenség (pl. a beragadt netrunner kimentése vagy az elkóborolt taxik) vagy ahol azért kapsz bónuszt, ha észre se vesznek, hogy ott voltál, de olyan is van, ahol simán ki tudod dumálni magad (sőt, ez az elvárt megoldás, a lövöldözés helyett). Mármint ha fixer küldetésekről és side jobokról beszélsz és nem ilyen NCPD riasztásokról, amik ugye nem küldetések.
Ha a történet érdekel, bőven elég végigmenni a főszálon, a játék úgyis végigvihető simán, nem kell egy fixer küldetést se megcsinálni (ha össze tudsz szedni elég pénzt krómra meg a 15 000-et Rogue-nak), 10-15 óra akkor is simán lesz a játék. A fixer küldetések és a sok szétszórt side job nem azért vannak, hogy mindet megcsináld (ahogy a witcherben sem ezért voltak) egy végigjátszás alatt, hanem hogy ha ismét nekiállsz egy másik karakterrel, akkor legyen benne némi újdonság. A főszál itt is érdekes, van egy jó történet mögötte, amit érdemes megtapasztalni szerintem. Az RDR2 egészen másfajta játék, pl. nincs benne build, mindenki ugyanaz az Arthur Morgan lesz, ugyanazokkal a képességekkel és fegyverekkel, ugyanazokat a küldetéseket fogja csinálni ugyanúgy. Az RDR2-ben (vagy GTA-kben) minden küldetést egyféleképp lehet megcsinálni, nincs lehetőséged pl. lopakodva, netrunnerként vagy tankként lerohanva megcsinálni őket. Egyféleképp, sokszor még a fegyvert sem engedi neked kiválasztani a játék, hanem kapsz valamit, amit ő gondol és kész. Abban igazad van, hogy ezek a játékok a küldetéseken kívül nagyobb szabadságot adnak az open world kóborláshoz meg időtöltéshez, de a CP nem GTA, hanem egy RPG. Ahogy a W3 sem volt soha GTA. Ott sem tudtál nagyon mit csinálni a nyitott világban a küldetéseken túl.