Egy lineáris játékban sokkal jobban dominál a történet, nagyobb hangsúlyt kap. Egy sandbox játék sok tartalmat dob eléd, elvonja a figyelmed a fõszálról. Rögtön ott a világ amit felfedezhetsz + a kidolgozott mellékküldetések.
ME- végig vezet a történeten, közben ugyan kapsz némi szabadságot. Az egyedüli szabadon bejárható helyek az úgynevezett hub world-ok.
Mellékküldetések vannak de egyszerûek (ME3-ban már túlságosan is sablonos és unalmas, semmit mondó mellékküldik voltak)
Sandbox - Fallout, Skyrim stb. - Itt egy kidolgozott világ menjél amerre akarsz. Rengeteg dolog eltudja terelni a figyelmet a fõszálról, történetrõl. Itt nem is a történeten van a hangsúly hanem a szabadságon és a rengeteg jól kidolgozott mellékküldiken.
Szvsz mint mindennek ennek is van pozítiv és negatív oldala.
Általában ha történet központú, dinamikus, folyamatosan pörgõ - mint harcban mint történetben - játékot akarok akkor elõszedek egy lineáris RPG-t (ME)
Ha kalandozni támad kedvem, kicsit járni egy világban akkor elõszedek vmi sandbox RPG-t (pl Fallout)