A játék igen sokban emlékeztet a MOO2-re, de mégis más.
Nem játszottam még vele sokat, csak a második játékom megy. Az elsőnél középre kerültem és amint kolonizáltam egy Gaia bolygót, szinte mindenki nekem esett. Utána már csak az volt a kérdés, h mennyi idő alatt darálnak be. A második játékom (ami még tart), sokkal könnyebb lett. Ha jól értelmezem a dolgokat én vagyok a legerősebb és mindenki a kegyeimet keresi. :)
Sajnos picit érződik rajta a kis költségvetés, de ez számomra nem volt zavaró.
Kezdem a negatívumokkal. Na nem azért mert annyira gáz, csak érdemes ezekkel tisztában lenni az elején. :)
Sajnos elég sok minden még hiányzik a játékból vagy nem működik megfelelően, de már így is majdnem ki vagyok vele békülve. Területek ahol ráfél a fejlesztés:
-AI: Simán beküldi a kolonizáló hajóját a rendszerembe fedezet nélkül időnként. Az autóbuild nem épít bolygóvédelmet.
-Diplomácia: Vannak benne nagyon ötletes dolgok, de az egész jelen pillanatban úgy működik, h ha valamire van befolyási pontod, akkor azt a gép el is fogadja. Értem ez alatt, h hadat üzen nekem. Érkezik a hatalmas flottája, amivel nem tudok mit kezdeni. Érkezés előtt 1 körrel megkérem, h kössünk békét, elfogadja. El is megy. Már azt hittem megúsztam, erre a következő körben ismét hadat üzen. O.o
-Kezelőfelület: Néha nagyon nem intuitív. Vannak tutorial üzenetek, de nem jön le belőle sok minden. Főleg nem a kezeléssel és az irányítással kapcsolatban. Picit olyan mintha a MOO2-t kéne most megtanulni minden segítség nélkül. Ez nem égbekiáltó probléma, csak mostanában szokatlan. Hiányzik jó pár infó ablak. A csaták során a hajók irányításán kellett agyalnom, mire kiismertem.
-Zene: Bár alapvetően nem a technó a kedvenc műfajom, de nem is kapok tőle sikítófrászt. Viszont itt nem sikerült. Szerintem nem is nagyon illik a stílushoz, de ez ízlés dolga. Én elég hamar lehalkítottam, mert nem aláfestő zeneként szól.
-Balance: Nem tudom, h a tapasztalatlanságomnak tudható e be a dolog, vagy tényleg ekkora különbség van e a fajok között, de az első játékomban volt rombolóm, könnyű cirkálóm, nehéz cirkálóm, stb. amíg a fő ellenfelemnek romboló, nehéz romboló, fejlett romboló, torpedó romboló, cirkálók, stb. Ez nem lenen akkora para, ha pl a torpedók nem lennének olyan rohadtul erősek. Az első fajomnak nem voltak torpedó fegyverei. A honlapon írják is, h dolgoznak egy kiegyensúlyozó frissítésen, szóval lehet benne valami.
Nagyjából ennyi ami így eszembe jutott, mint negatívum. Az tuti, hogy a manual elolvasása sokat segítene.
Most Jöjjenek a pozitívumok.
Elég jól visszajön a MOO hangulat. Ennek ellenére nem éreztem úgy, hogy egy remake-el játszom. Érezhetően más akar lenni a játék, de a bevállt recepteket nem akarja minden áron kidobni. Minden fajnak külön háttértörténete van, meg talán a galaxisnak is. Vannak kisebb frakciók. Velük is lehet üzletelni, meg talán beolvasztani is (ez nekem nem sikerült, de feltételezem aztért nem, mert nem az én fajomhoz tartoztak). A kalózokat ha békén hagyod lehet velük egész jó üzletet kötni. Rabszolgákat vagy zsoldosokat venni. Érdekesség, hogy a rabszolgákat fel lehet szabadítani és utána már, mint rendes polgárok teszik a dolgukat. Aztán ez még kutatást is ad, de nem spoilerezek. Nagyon jól eltalálták a hajók tervezését. Szerintem nem lesz mindent verő design, aztán majd kiderül. :) A lényeg az, hogy vannak hard pointok (ahova fegyverek mennek) több méretben. Értelem szerűen ide jönnek a különféle fegyverek illetve 1-2 speciális modul. Ezen kívül van még system, armor és meghajtás slot. Érdekesség, h egy armor és egy meghajtás minden hajón van. Oda nem lehet mást tenni. Viszont a systembe raksz reaktort, pajzsot tengerészgyalogosokat, belső válaszfalakat, extra szenzorokat, stb. Külön piros pont, hogy most már te tervezheted meg a bolygóvédelmet is. Te döntöd el, hogy rakéták, ágyuk vagy vadászok legyenek rajta. Illetve vegyesen valamelyik.
A bolygómenedzsment nem rossz. Nem mondom, hogy megszoktam, de együtt lehet vele élni. Összesen 5 fajta épület van (farm, bánya, gyár, labor, piac). Ezek a számuk, fejlettségük és a népesség száma alapján adják a különböző erőforrásokat (azért a farmnál és a bányáknál a bolygó is tulajdonságai is számítanak). Picit még furcsa, de megszokható.
A kutatás fejlesztés máshogy néz ki, de alapvetően ugyanaz mint a MOO-ban. Egyszerre csak egyet fejleszthetsz. Viszont mindegyik technika valamelyik "csoportba" tartozik (pl: fizika, mérnöki, stb). Vannak fajok amik bónuszt kapnak bizonyos területre. Nagyon tetszett, hogy a fegyver fejlesztések (páncéltörő AP, kiterjesztett lőtáv LR) külön fejlesztések. A lézereknél pl. a röntgen (X-Ray) lézer az ami "átvilágít" a páncélon. :)
Ami nekem hiányzott azok a random események (bár lehet, h ezzel csak nem találkoztam), meg egy picit élőbb galaxis.
Összefoglalva: Nekem tetszik. Van pár hiányossága, de remélem ezek javítva lesznek. Mondjuk a kiadó az Iceberg, szóval ez még némi aggodalomra is adhat okot (khmmm.. Stardrive 1-2). Meglátásom szerint sokkal jobb, mint a WG-s MOO. Tegnap 5300 ft volt stemen. Aki érdeklődik, de nem akarja kockáztatni a pénzét az sztem nyugodtan szerezze be kedvenc virágboltjából. Egy próbát mindenképpen megér.