Én nem vagyok annyira elnéző mint a videó készítője, a New Order után sajnos erős visszalépésnek érzem hangulat, történet, és pályadizájn téren is az új részt, de leszögezem, alapvetően élveztem a játékot. (Mindenesetre míg a New Ordernek azonnal neki akartam állni a másik idővonalon is, ennek szerintem majd valamikor később fogok csak).
A gunplay és a harcrendszer tényleg nagyon jó, kisebb de átgondolt újításokat kapott. A flintáknál egyszerűsítették az upgrade rendszert, a perkök sokkal természetesebben, fokozatosabban oldhatók ki, illetve összeszedhető három, a mozgáskultúrát módosító kütyü is (az egyikkel áttörhetjük a gyengébb falakat/ajtókat, a másodikkal szűk helyeken is átkúszhatunk, a harmadikkal magasabb helyeket is elérhetünk). Fegyverből nincs túl sok, de mindegyiknek megvan a maga ereje-gyengéje, az előddel szemben pedig nehézfegyverből ezúttal több típus is van. A signature Laserkraftwerk helyett a Wyatt-idővonalon ezúttal egy Dieselkraftwerk nevű kütyüt kapunk, a kések helyett pedig mindkét timeline-on baltát, nagyon jó mészárlást lehet velük csinálni, élvezetes és vérbő a harc.
Számomra az erősségek viszont ezekben kimerülnek. Jelenleg 15 órám van a játékban, a progi mégis rövidebbnek érződik a New Ordernél. Egyrészt mert a tartalom egy jelentős részét opcionális mellékküldetések adják, amiken voltaképp a korábban már meglátogatott pályákra térünk vissza valami extra side mission miatt; másrészt pedig mert kevesebb a helyszín is a New Orderhez viszonyítva (hat különböző helyen fordulunk meg, szemben az előd cirka tucatnyi területével). Ráadásul azok sem olyan látványosak zömében: kevés a nagyobb ütős setpiece, az akció zömében szűk folyosókon hentelünk, és azokból is kb. kétféle variáció van (lerobbant csatorna/metró vagy high-tech náci bázis).
A sztori szintén gyengébb szerintem. A New Order (olykor) groteszk humorral tarkított nyomasztó, de alapjáraton mégis komoly dieselpunk világát elvitték egy harsányabb, abszurdabb irányba. Rengeteg a tabudöntögető, eltúlzottan brutális, ámde öncélú átvezető és szkriptelt jelenet, amik mögött a New Orderrel szemben szerintem nincs sem mélység, sem üzenet, sem tiszta cél és szándék. Frau Engel mint főgonosz egy kifordult pszichopata karikatúrája, Deathsheaddel szemben semmi komplexitása nincs a karakternek, a jelenléte kimerül az eltúlzott röhögésben vagy épp őrjöngésben. Az újonnan behozott ellenállók szintén elég idegesítőek és valamilyen sztereotípia eltúlzott karikatúrái (nagyszájú kötekedő afroamerikai nő, elviselhetetlen konteós, meg egy alkoholista komcsi adja többek között a felhozatalt). Mellé pedig a főszál zavaróan hirtelen ér véget, én pl. konkrétan akkor jöttem csak rá, hogy egy ütközet a végső bossharc volt, amikor elindult a stáblista.
Hozzáteszem, ezek a sirámok javarészt a New Order számlájára írhatóak, ami változatosság, hossz, karakterek, tehát az egész narratív élmény terén szerintem kiforrottabb volt. A New Colossus ezek hiánya mellett is szórakoztató szóló FPS, élvezet benne harcolni, de nem ér fel az elődjéhez. Szerintem. :)