Nem látom létjogosultságát én sem a kínai nyelvtudásnak, feltéve, hogy nem odakinn akar valaki dolgozni. Egy esetben tudnám az itthoni használatát elképzelni, mégpedig ha néhány szolgáltató áttolná ide az ázsiai ügyfeleiket érintõ support központját (amire az idõeltolódás miatt nem sok esélyt látok)...
Multinál melózok, ahol egyre több kínai ügyfelünk van. A problémáikat minden esetben angolul kommunikálják felénk. És ezzel semmi gondjuk (leszámítva minket, akiknek meg kell érteni az "ázsiai angolt"). Egyszerûen számukra is természetes, hogy hiába vannak rengetegen, ha például egy európai szolgáltatást vesznek igénybe, akkor az ott elfogadott nyelven kell kommunikálniuk.
Közben megnéztem profession.hu-t, jelenleg 3 kínai (mandarin) és 5 japán álláshirdetés van (1 közös). Többségében call center-es. Na most egy call centeres fizetés (még ha speckó nyelv miatt esetleg jobban fizetõ is) messze alulmarad egy olyan fizetésnek, amit elérhetsz azzal, ha a kínaival eltöltött évek helyett szakmai tudást halmozol fel...
Persze ha ezt hobbi, vagy esetleg agyi tornaként ûzi valaki, azzal semmi gond, de azért erre karriert alapozni necces. Nem hinném, hogy az a hatalmas kínai térhódítás még a mi idõnkben eljönne...