Amit linkeltél videót, abban már tényleg úgy szerepel a villogó fénysor, amit csak programozható blokkal lehet kivitelezni. Egyrészt mert csak a programozható blokk képes (rajtad kívül persze) a lámpák színének megváltoztatására, az időzítő blokk nem nem. És ráadásul egy lámpaoszlopon egyszerre több fénycsík is mozog. (a második, hosszabb fénycsíknál)
A szenzorokkal és időzítő blokkokkal aztán már nem nehéz megoldani a többit. Csak annyi plusz tudást kell ismerni hozzá, hogy hogyan néz ki az a parancssor a programozható blokkban, ami a lámpák színét változtatja. (meg persze a villogási üzemmódjukat)
A programozható blokkokat ha kiismered, akkor szinte bármit megvalósíthatsz a játékban. Csináltak már velük automata dokkolót!, amit ha ráraksz egy kis hajóra, akkor: Neked csak közel kell repülni a hajóhoz. A szkript szenzorokkal vízszintbe állítja a dokkolandó hajót, megkeresi a csatlakoztató blokkot, közel repül hozzá és automatikusan csatlakozik is rá. Nem semmi.
https://vimeo.com/115796138
termelés szkript: Ha ismered a programozási nyelvet, akkor valószínűleg könnyen fogsz tudni írni egy ilyen szkriptet. Átfutottam most a Steam-et, hogy csinált-e már valaki ilyet, de sajnos nem találtam. Ha elérkezik a nyári szünetem (augusztustól-szeptemberig) akkor tervezem megtanulni. (Csak ugye nehéz lesz, mert nincs magyar nyelvű segédanyag hozzá.) De addigra legalább hátha kijön a nagy frissítés a Space Engineers-hez.
Nem tudom olvastátok-e a hírt: tervezik a játékot áttenni DirektX11-be. Hogy képes legyen több magot is kihasználni a prociból a játék. (Mondjuk hihetetlennek tartom, hogy csak most jutottak el idáig :D ) Plusz írnak egy oxigén algoritmust is, és tesznek bele a játékba bolygókat, és növényzetet. (Átemelik a Medieval Engineers-ből)
Még valószínűleg elég sok időbe fog telni mire kész lesznek vele, de már legalább elkezdték :D