A harmadik negyedévben 47,6 millió tablet fogyott világszerte az IDC friss adatai szerint. Az elemzõcég jelentése megjegyzi, a növekedés némileg elmaradt a várttól, de az eladások még így is több mint 36 százalékkal felülmúlták a tavalyi harmadik negyedév szintjét. Az Apple egyáltalán nem tudta növelni eladásait, piac bõvülése szinte teljes egészében az androidos eszközök elterjedésének köszönhetõ.
Egy helyben állt az Apple
Ahogy az új iPadek megjelenésekor és az Apple negyedéves eredményeinek bejelentésekor is látni lehetett, az iPadek iránti kereslet egyáltalán nem nõtt a harmadik negyedévben, ennek oka valószínûleg az, hogy a vásárlók az októberben bemutatott és novemberben piacra kerülõ modellekre vártak. Az iPadek eladásai mindössze 0,6 százalékkal nõttek az IDC szerint, ezzel a vállalat piaci részesedése 29,6 százalékra csökkent, ami történelmi mélypont. Az elsõ iPad megjelenése óta nem volt ilyen alacsony az Apple részesedése.
Sokan azt várták, hogy az Apple egy még megfizethetõbb tabletet dob piacra az õszi rajtkor, ezzel szemben pont az ellenkezõje történt, a "retina" felbontású iPad mini ára megnövekedett a korábbi modellhez képest. Ezzel egyébként az Apple nincs egyedül, az új, full HD felbontású Nexus 7 és a Kindle Fire HDX is drágább mint a közvetlen elõd, tekintettel a nagyobb felbontású kijelzõre és az erõsebb processzorra. A Gartner szerint egyébként a karácsonyi szezon slágerei a 7-8 hüvelykes tabletek lesznek.
A Samsung bebiztosította második helyét a gyártók rangsorában. A koreai cég egy éve még csak 4,3 millió tabletet adott el, amivel a piac 12,4 százalékát szerezte meg, most az eladásai 9,7 millióra emelkedtek, ami majdnem 21 százalékos részesedést ért.