Tény, a nehézségi fok állítása durván elviszi az AI-t csalásba. Húsz százalékonként emelkedik például a nehézségi fokkal a gép bónusza az építkezési költségekre úgy, hogy legendary-n száz százalékos: magyarul a gép ingyen építkezik (forrás: TW fórum). Ez pedig csak a jéghegy csúcsa és egyetlen példa egy - éppen stratégiai jellegű - csalásból.
Az ember ezt megérti természetesen, hiszen biztosan nem egy egyszerű dolog algoritmizálni a TW-ben megjelenő feladatokat, különösen emberi agy ellenében, mégis: Az Attilát egy igen jó és élvezetes játéknak tartom, de amit pocséknak gondolok benne, az pont az, amit mások istenítenek: hogy "nehéz", ami számomra inkább csak frusztráló, nem pedig nehéz.
Számomra teszem azt, egy Dark Souls nehéz: A boss nagyot üt, sok HP-je van, gyors, reflexeket igényel, kicsi az ellentámadási ablak. ...viszont megtanulható, rá lehet jönni a dolgok nyitjára, és a játék összességében véve fair. Nyilván ég és föld a kettő címet összehasonlítani, mégis: Valami mocskosul, de mocskosul illúzióromboló negyvenedjére csatázni az ugyanúgy kinéző városokban s*ggugyanolyan összeállítású, újra és újra spawnoló hun halál-seregekkel. Nem "nehéz". Frusztráló. Nem késztet arra, hogy végiggondoljam a taktikámat, hogy tanuljam a játékot, hogy kísérletezzek, hogy jobb legyek, egyszerűen csak egyfajta klasszikus "grind" megy. Na jó, a helyzet természetesen nem ennyire fekete-fehér, de tényleg cseszi a csőrömet, hogy ennyire nyilvánvalóan arra épül az egész a spawnoló seregektől az éghajlatváltozáson keresztül a korrupcióig, hogy a játékost sz*passák. Mert illúzióromboló. Ezért van/lesz összességében szebb emlékem a BI-ről, mert ott is sokan voltak a hunok, ott is jöttek tömegével a vandálok, de mégsem éreztem úgy, hogy egy igazságtalan szélmalomharcba kényszerít a játék valami egészen légbőlkapott, hiteltelen szabályrendszerrel. Egyszerűen csak kemény(ebb)be (mint az R1).
...úgyhogy tényleg, én próbálom megérteni azok érveit, akik szerint az Attila azért jó, mert "nehéz", de nem megy. Akkor ha három helyett négy hun sereg ellen küzdök, az még jobb? Ha négy helyett öttel, az aztán már tényleg baromi jó? Hat - év játéka?
Nem, az Attila pont attól lett számomra illúzióromboló és "game-es", hogy nyíltan játszik öv alatt. És ezért kár.