A CV-kre "különleges" gépek kellenek, ezeket a normál gépek jobb fölső sarkában lévő, kicsi ikonnal lehet kifejleszteni - ezt célszerű a rájuk specializálódott kutatócéggel megtenni -, majd a gyártósorba külön betenni - célszerű fejleszteni őket, ha van rá elégséges pötty.
Már a CV-k gyártásánál be lehet állítani a "keverési arányt", hogy miből, mennyi legyen a fedélzetükön, de a gép tört számokkal is számol, így a végső beállítást gyakran a hajóikonon a megfelelő helyen való kattintással - van többféle elérhetősége (pl. légi/tengeri(?) nézetből), de ez most fejből nem megy, bocsi - lehet megoldani.
A gépek innentől automatikusan tevékenykednek, amíg szárazföldi bázisra nincsenek áttelepítve (pl. az elsüllyesztett CV-kről a gépek a hatótávolságukon belül eső saját, vagy szövetséges(? - ebben nem vok 100%-ig biztos) reptérre mennek, ha azon még van elég hely számukra), onnantól, mint a "normális" gépeknek: "kézzel" kell kiadni nekik a parancsokat - innen áttelepíthetők más CV-kre is.
Ha csak/inkább tengeri csatákra használjuk a CV-inket, akkor elégséges lehet a csak torpedóvetők, mint "támadó" repülőgépek alkalmazása, ha a szárazföldre is kacsintgatunk (pl. kikötők támadása), akkor zuhanóbombázókat is érdemes csomagolni az útra.
Vadászgépek mindig kellenek, ezek aránya a körülményektől függ (pl. mennyi szárazföldi gépre számíthatunk még az ellenséges flotta CV-in kívül; vagy a technológiai szintünk az ellenfélhez képest), de az 1/3 - 1/2 arányon túl nem nagyon érdemes többet vinnünk magunkkal.
Megjegyzés: a CV-k fejlesztésénél nem biztos, hogy hátrány a -10% hangárhely a +10% sebességért (ami + kitérést is ad számukra) és a +10% "camo"-ért -> a III. szintű CV-ből - meg az addigiakból is - gyors, "kísérő" jellegű hajókat csinálok, amik a portyázásra, járőrözésre hasznosabbak (nagyobb eséllyel mentik meg az irhájukat egy-egy ütközetben) és csak a IV. szintet kutatom a + hangárhelyekkel: ezeket alkalmazom "csapásmérő"-ként, amikor már biztos, hogy a körítésük is a legmagasabb szintű és darabszámú lehet.