1. a két rés kísérlet, Alain Aspect expreiment és más kísérletek eredményei azt mutatják, hogy minden a kvantum világban határozatlan, és valószínűségét a valószínűségi hullám állapota írja le. Minden csak akkor létezik konkrétan, amikor egy tudatos megfigyelő kapcsolatba lép vele.
Tehát detektálja, megméri, megfigyeli, rögzíti adathordozókra, kölcsönhatásba lép vele.. vagy csak pusztán információt szerez róla..
Azaz minden amit teszünk beugrasztja a valóságot egy konkrét állapotba.. de csak a valóság azon részeit, amikkel a tudat kölcsönhatásban van. A többi, nem létezik fizikailag.. csak egy fajta matematikai konstrukció.. egy valószínűségi eloszlás.. egy halmaz.
Tehát.. úgy tűnik, hogy a valóság .. az univerzum azon részei amik nincsenek "használatban".. azaz senki nem kér le információkat róla.. úgymond nem jelenítődnek meg.. nem képeznek valóságos létezést az univerzumban.
2. Analog.
Mivel én alapból informatikus vagyok..
Van egy nagyon konkrét gyakorlati jelenség az informatikában.
Azokat a műveleteket, amikre nincs szükség, egy kiszelektáló rendezési művelettel eltávolítjuk a feldolgozó processzből.
pl.. 3D megjelenítésnél.. autocad, archicad.. edgecam, solidcam.. stb..
megjelenítésnél, a cpu és a 3d GPU csak azoknak a háromszögeknek a koordinátáit számolja ki, amik valóban meg is fognak jelenni a képen. Így processz időt spórolunk.
Ha a 3d adatbázisban minden a virtuális térben elhelyezkedő háromszögnek a pontjait sorban kiszámolnánk, akkor egy nagyobb map esetében több másodperc is lenne egy frame.
Tehát.. amire nincs szükség.. nem számoljuk ki.. nem mozgatjuk feleslegesen az adatait.. ami hatékonyság növelő.