Annak idején, mikor még egy grafikus demót programoztam alkalmaztam egy saját magam által kitalált trükköt a színárnyalatszintek szemet zavaró sávosodásának eltüntetésére. A kép kiszámítása nagyon precíz volt, és a megjelenítésnél (a pixelek színének kiszámításánál) több pontos számjegy is le lett vágva az érték végéről, mert végül csak a felső maradék szám adta a pixel színét, árnyalatát. Hogy ezekből a levágott értékekből információt nyerjek vissza, az árnyalatszintek kirajzolódó vonalainak eltüntetése érdekében, csináltam egy nagyon gyors álvéletlen érték generátort. Ennek olyannak kellett lennie, hogy megjelenítve a képernyőn a nincsen adás a tv-ben képet kellett olyan jól adnia, hogy ránézve teljesen véletlenszerűnek tűnő és egyenletes eloszlású hangyaháborút szabadott csak látni, semmi mintázat, vagy szaladó minta, mert azt egyből kiszúrja az ember szeme, és elvonja a figyelmet. Nem volt egyszerű megcsinálni, próbálkozni kellett kicsit, de jól sikerült (pár ASM sorból megvolt). Na ezt az álzajt adtam hozzá a demókép pixelszín értékeihez, úgy beállítva az erősségét, hogy pontosan egy árnyalatnyi zajt tegyen ki. Ezután jött a levágásos kerekítés, és érezhető, hogy ez a zaj statisztikusan információt emel fel a levágott értékekből a vágási határ fölé, és teljesen eltűntek a halványan, de mégis látszódó sávosodások, és ezt az egy árnyalatnyi zajt nem igen lehetett észrevenni, csak a tökéletes szép képet látta az ember, folytonos színátmenetekkel, árnyalatváltozásokkal.