Le fogják pipálni, ha nem tudnák, akkor meg sem építenék mert anyagi bukta az egész.
A gép szintjét nem a mérete és tömege határozza meg. Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy a '80-as évek turbós F1 autóti jobbak voltak, mint a V6/V8-os szívómotoros F1 gépei pár éve, mert nagyobb volt az abszolút sebességük. Talán nézzed már meg a fajlagos teljesítményt, hogy ma miből érik ezt el...
Ez a gép is ilyen lesz, az utasra eső fajlagos üzemeltetési költségének kisebbnek kell lennie, vagy bukta az egész ötletnek. Márpedig a jelek szerint ez megavn, mert akkor nem foglalkozna vele senki.
A 40 utasos férőhely pontosan azért van, mert a fizető kereslet ekkora. Mikor a C. elkészült, akkor arra számítottak, hogy tengernyi utas lesz, mert a keró és minden egyéb olcsóbb volt. Ez borult. Sokkal könnyebb egy 40 fős gépet és kis flottát magas kihasználtsággal járatni, mint egy 140 főset... A reptéri illetékek kisebbek, mert azt a gép tömege határozza meg.
A hangrobbanás zajszintjét is könnyebb csökkenteni, mert az arányos a tárgy méretével. Tudod a karabély és puska lövedékek is hangsebesség felett mennek, de nem hallod őket több tucat km-ről.
A hangsebességes rész átlépése is nettó naivitásra és tudatlanságra utal részedről. Semmiféle mágia nincs a hangfal áttörésében és 40 éve is volt olyan hajtómű, amivel M2.0 tarható volt utánégető nélkül, mert erre optimalizálták a hajtóművet. Semmiféle betonfal sincs. A kulcs az, hogy a tervezett utazósebesség fajlagos fogyasztása mekkora. Első körben nézz utána a területszabálynak, aztán a hullámellenállásnak. Adjak hozzá linket?
Az utolsó mondatod még mindig azt mutatja, hogy az alapvető helyzetet sem érted. Ha a gép ugyanazt a technológiát használná, mint a C. akkor eleve bukta. A gép viszont mai szerkezeti anyagokat fog használni. A legnagyobb kérdés a hajtómű, mert az annyira speciális, hogy ha még meglevő hajtómű "core" részéből indulnak ki a kis széria miatt eszméletlen drága lesz. A többi dolog a gépen nem annyira nagy szám. A hajtómű fogyasztása és ára és a gép tömege fogja megadni alapvetően a fajlagos költséget, ebből lesz jegyár és aztán meg a közgazdászok majd megbecsülik, hogy a várható érdeklődés mekkora és van-e értelme így megcsinálni ezt.
A géphez a hajtóművet kivéve szinte semmi fejlesztés nem kell. A mai repipar BÁRMIKOR összerakna ey szuperszonikus gépet. Nem azért nem rakott össze a C. óta, mert nem tud. Azért, mert nem akar. Nincs rá kereslet. A szezont kevered a fazonnal.