Angliában törtem össze egy kölcsönzött autót a fák által takart tábla miatt. Mivel nem értettem miben hibáztam még a rendőr is kijött, és hát megmutatta a lombok között... Én lettem a hibás. Hiába voltak tökéletes közeli állapotban az útburkolati jelek, a sűrű forgalom miatt nem látszottak.
Kies hazánkban a táblák alkalmazásával kapcsolatban engem pl. az zavar legjobban, hogy rendszeresen alkalmazzák útkarbantartás helyett. Kiraknak egy 60-as táblát, hogy nyomvályús a következő 10 km, és aztán 5 évig marad a korlátozás, nem történik semmi.
Álomvilág ez az önvezetés, annyi speciális helyzet van, hogy mindig ugyanoda jutunk: "olyankor majd vezet az ember". De ez így nem önvezetés. Csak segítség, ami folyamatos kontrollt igényel, cserébe minden adatod (az orvosi adataid is), tevékenységed, szokásod, térbeli mozgásod, emberek akikkel találkozol begyűjtésre és azonosításra kerül, és már megy is a felhőbe.
Az érzékelők garmadája pedig nemcsak drágítja az egész közlekedést, hanem teremt még pár száz millió mozgó köztéri kamerát, 360 fokos látószöggel, amit nem államilag finanszíroznak.
Szerintem jól beugratták a nagy adatgyűjtő cégek az autógyártókat, aztán lelépn(t)ek, nekik az adat kell. A nép meg alig várja, hogy bekamerázzák a kocsiját, a telefon már nem is elég :-)
Kíváncsi leszek a történet végére, vagyis hogy ténylegesen mikor lesz biztosabb vezető egy gép mint egy átlag sofőr - bármilyen körülmények között és helyzetben.