@molnibalage83: Ma már nem használnak elektromechanikus ABS-t kocsikban, mert a szoftver precízebb vezérlésre képes szabályozóalgoritmusokkal és járműviselkedés figyelésével különböző szenzorok adataiból, másodpercenként 200 beavatkozással.
@kvp: Létezik FailSafe évtizedek óta járművekben, az tiltja le a funkciókat a hiba gyanúja idején már, és az triggereli a diagnosztikát a hibakódok letárolására, hogy a szervízben meg tudják javítani az autódat.
@Elmin: Áram nélkül már nem működik az ABS, viszont a szelepkiosztás engedi, hogy áram nélkül nyitott maradjon a fékkör és tudjon a sofőr még hagyományos módon fékezni. A failsafe kommented jogos.
Hogy ehhez hozzáfűzzek, mielőtt bármit kommenteltek, konzultáljatok autóipari biztonságtechnikai mérnökökkel, akiknek pont a biztonságos rendszer tervezése a feladatuk, és minden váratlan meghibásodás észlelésére, reakciójára megoldásokat keresnek, még azt is kimérik, mennyi időn belül kell reagálni, mielőtt bármelyikőtök szoftver vagy elektronikai hibából balesetet szenvedne.
Ha többet szeretnétek tudni erről, vitatkozás helyett először olvassátok végig az ISO 26262 autóipari szabványt, ami a közúti járművek biztonságtechnikai útmutatója 450 oldalban, vagy keressetek meg, mint autóipari safety manager talán tudok adni 1-2 hasznos választ, amitől nyugodtabban alszotok. ;)