"Gyorshajtasert, aggresziv viselkedesert lehetne bortont adni, vagy elkobozni a gepjarmuvet, de szerinted mekkora lazadas lenne belolle ? Amikor mar a munkajat vegzo trafipaxozo rendor eseten is, vilagbotrany van, ...."
Azért nem osztom a véleményed, mert a trafipaxozásnak semmi köze nincs a baleset-megelőzéshez. Pusztán bevételi forrásként működik. Ezért háborodnak fel az autósok.
Kiáll rendőr a Szentendre vége tábla elé egy méterrel, és ott azt mondja, hogy még lakott területen haladsz, 40-es tábla Zalába egyenes szakaszon, majd egy rendőr a kanyarban, visszafordulni tilos a Bécsi úton, és rögtön ott a rendőr is, aki figyeli... Ugyan már! Ha addig ott nem volt baleset, akkor minek oda a tábla? Pont azért, hogy lehessen beszedni a zsét. Eeeez nem a biztonságos autózásról szól.
"Ha volna ra jelentos tarsadalmi igeny, akkor politikusok, mar regen hoztak volna szigoru torvenyeket. "
Hány olyan dolgot tudnánk mondani akár itt ebben a fórumban is, amire jelentős társadalmi igény lenne, van, de mégsem történik semmi. Nap, mint nap látni, hallani, hogy belerohant a buszmegállóba az autós, x ember halt meg, elütötte a nagymama kezéből a gyereket, belerohant a Szentendrei úton a kajakos fiú autójába, ketten meghaltak.... szerinted ezek kapcsán sincs társadalmi igény? Ezrével égnek a gyertyák ezeken a helyeken...
Meghallani persze egészen nehéz, hogy van-e társadalmi igény, de elmehet a búsba az a politikus, aki ezek kapcsán arra vár, hogy mondja már meg valaki neki szegénynek, hogy intézkedjen, mert ő nem látja!
Kétségtelen, hogy a sebesség csökkentésével pl. mondjuk a gyalogosok szintjére, érezhetően le fog csökkenni a balesetek mennyisége, de a statisztikák nem azt mutatják, hogy ebből vannak a nagy problémák. A közvetlen ok lehet a sebesség, de a háttérben mindig van valami más, drog, alkohol stb. És erre nincs igazi törvény, ezek a vadállatok továbbra is köztünk közlekednek, mert engedik őket.
Maximálisan egyetértek NEXUS6-tal, hogy az embereket igen is lehet "fejleszteni", csak akarat és jó módszer kell! De addig, amíg az intézkedések célja a bevételek növelése, amiből újabb olyan műszereket vesznek amiből újabb bevételek szerezhetők, addig nem fog változni semmi, csak tovább frusztrálják az autóst.
Nem azt vitatom, hogy a technikai beavatkozók nem gyorsabbak, ha jól működnek, mint az ember, ( már, ha jól működik), de azt igen, hogy hülyéket neveljünk a jövő generációiból mindössze azért, mert lusták vagyunk a Föld legintelligensebb (tisztelet a kivételnek) egyedét megtanítani arra, hogy vezessen tisztességesen, és akkor lehet lazítani a szabályokon.
Ehelyett beengedjük a KRESZ vizga nélküli biciklist szembe a forgalommal, a balra forduló sávba a gyalogost stb. Ezek mind baleset források!!!
Sok évvel ezelőtt rendszeresek voltak az olyan balesetek, amikor a buszról leszállt az utas, majd a busz elé fordulva át akart menni az úttesten. Ha szerencséje volt, ezt többször is kipróbálhatta, ha nem, akkor csak egyszer sikerült neki. Ma nincs ilyen baleset! Nincs, mert az ember megtanulta, hogy ott veszélyes átmenni, nem megy át, megvárja, míg elmegy a busz. De már a kóbor kutyákat, ha megfigyeled, nem egy a zöldnél megy át a zebrán!!! Még neki is érthető!... és akkor ehelyett inkább robotizálunk, hogy felnőjön olyan nemzedék, akinek még jogsija sincs??? Tényleg ennyire ki kell nyalatnunk a seggünket a technikával??? Mi a következő lépés? Gyalogzebra háztól házig, hogy már mozogni se kelljen???