Most komolyan... miért kell kreténnek lenni és reklámozni azt?
Csökkent a halálos balesetek statisztikája, és te ebből azt vonod le hogy az emberek jobban vezetnek? Véletlen sincs semmi köze a fejlődő biztonsági eszközöknek mi? Kötelező biztonsági öv (automatikus ráfeszítéssel, ne csak lógjon a grinyó kiskölykön a puhos papa után az öv, beállítatlanul), légzsák(ok), különféle hárombetűs vezetéstechnikai rásegítések (mert ugye satuféknél könnyen irányíthatatlanná válik a kocsi, és onnantól már csak kapaszkodsz a kormányba, de nem vezetsz), a kasztni energiaelnyelő/gyűrődő zónái mind mind nemlétező dolgok, és csak az ember fejlődik...
Én a trafik bejelentését és helyének megosztását azonnal tiltanám. Basszus.. most komolyan.. jóformán nem az van mondva hogy "Figyelj surmó, itt meg itt ne merj száguldozni mert megbírságolunk, de amott mehetsz mint a barom!", és akkor a sofőrök még pénzgyűjtésnek gondolják... Jóhogy trükközniük kell, mert jóformán már csak hülyeségvámként lehet tekinteni rá. Ha nem mindenütt kell betartani a sebességhatárokat, hanem csak ott ahol figyelik, az nem éppen normális. Oké, rá lehet fogni a kinn felejtett táblákra hogy miattuk kell indokolatlanul lassan menni, de ez nem a trafik hibája hanem a közútkezelőké... mégsem őket szidja a parasztja...
Az egyszeri sofőrt én is időről időre újravizsgáztatnám, de valami aprópénzes ám rendszeres (1-2 évente) módszerrel. Például a "lelkes" vizsgázónak be kell ülnie a terembe ahol kap egy tabletet amin egy vizsgaprogram fut (hálózatba kötve a központtal) amiben van 2500 kérdés (hasrapacsi szám) és ő kap belőle véletlenszerűen ötvenet. Ha nem éri el a 75%-ot bukta van, instant jogsielvétel, és kresztanfolyamra kötelezés hogy visszakapja... Ennyi nem több, nem is egy bonyolult módszer, mégis azokat büntetné akik idióták megtanulni a szabályokat. Aki pedig átmegy egy ilyenen, de elkapják mert bement egy egyirányúba szemből azt jól megbüntetni hogy tanuljon belőle.
A tulajdonlási vággyal bírókat látom csak itt akik ellenzik az automatákat. Nekik kell a saját kocsi, az élmény miatt, a birtoklás és irányítás élménye miatt. Nekik kéne felfogni, hogy a jövőben már nem saját autója lesz (pláne az önjáró) hanem egy előfizetése (időarányos/távarányos bérlés előre, vagy utólag kifizetve) és ha kell a kocsi, akkor leint/odahív egyet használja, majd mikor nem kell neki kicsekkol és az arra járó beül és elhajt vele. Látványosan csökkenteni lehetne ezzel a városban cirkáló és dugókat okozó autók számát. Sokszor csak azért szív az ember a tömegközlekedéssel mert túl sokszor kell átszállnia, egy ilyen rendszerben kombináltan utazó jóformán háztól házig eljuthat tömegközlekedéssel. Ja hogy fantázia kell ezt elképzelni, meg le kell mondani a vezetés és birtoklás élményéről? Szar ügy...