Az ABS nem arra való hogy gyorsabban megállj, arra a satufékes radírozás jobb lenne. Hanem hogy fékezés közben is irányítható maradjon a kocsi, még ha esetenként ez hosszabb féktávolságot is jelent. Az hogy hányan zuhantak szakadékba régebben, meg most azt nem tudom, de szerintem nem ez a legfontosabb halál ok.
Minden esetre autószerelő haverom mesélte, hogy amikor aknára akartak állni a luxusmerci mindíg satuféket nyomott. Nem tudták mi van, kézifék kiengedve, akadály nincs elötte. Aztán rájöttek, hogy konkrétan szakadékot érzékel, szal van ilyen automatika is.
2 megoldás volt:
- Előkeresni a gépkönyvet, vagy próbálgatással a menüből megtalálni azt a bellítást, ahol ez kikapcsolható.
- A sarokban levő papírdobozzal letakarni az aknát, amíg beállnak.
Szerinted melyiket választották, melyik a gyorsabb/hatékonyabb megoldás? ;)
Ne érts félre, nem vagyok a technológia ellen, ha ellene lennék valszeg nem érdekelnének a kocsik. De én érzékelek olyasmit, amikor öncélúan nyomatnak valami technológiát, mert konkrétan az is üzlet ám valakinek és olyat ígérnek, amit az nem, vagy valójában a régi technológia bizonyos paramétereit tekintve visszalépés szerűen tesz meg.
Pl. Fizikai kapcsolóval szemben mindent tapiképernyőre, menübe eldugva raknak, már valamelyik német cég/hatóság is sikított, hogy eddig és netovább, mert ua. balesetveszélyes, mint a mobilozás és ugye ez a kocsi saját rendszere, vagy is megkerülhetetlen. Ja hogy van benne automata fék, ha épp lenézel keresgélni a klíma kapcsolóját. Amit nem kéne ha ki is tapinthatnád.
Szal akkor ez most előrelépés?
És ne állmodozzunk, vagy csak óvatosan, az önvezérlő autóknál van kb 5 szint, ma a 3.-nál trtunk. Aki viszont 5-ös szintű beszélő, vezető, beparkoló, bárhova odataláló, a lányoknak köszönő autóra vágyik az továbbra is nézze csak a Knight Raider-t! ;)