Ez annyira azért nem tűnik olyan problémának. A tulajdonosi leparkoláskor felveszi a GPS koordinátákat a jármű, és egy idő/távolság alapján egyre szűkülő zónába juttatja el az igénylőket (meg amit a tulaj egyénileg beállít a járműben). Pl reggel 8kor még kibérelhető a gép akár 100km távra is (bekalkulálva az árba hogy lehet üresben megy vissza a gép), de 14órakor már csak 30km-re vinne el max hogy időben visszaérjen a gazdiért.
A parkolási gondokat oldhatja meg a közösségi autózás. Ahol a tulajnak megvan a saját parkolója/garázsa és relatíve alacsony a népsűrűség és a forgalom, ott nem igen kell közösségi autonóm jármű. De egy olyan helyen ahol egy utcán jóformán egy sávra szűkül be a forgalom a parkoló autók miatt. Láttam már vicces szitut amikor két autó még szorosan de elfért egymás mellett, de ekkor befordult az utcába egy Hummer H2.. "vicces" volt látni a tanácstalanságot hogy ilyenkor mi is a teendő. Na az ilyen övezetekben az ha egy autót nem egy ember/család használ hanem jóformán bárki lazán a felére csökkentené a parkoló autók számát. Kivéve persze a birtokolni akarókat.
A melóba járók pulzálása meg megoldható lenne egy kis egyeztetéssel, és pl kerületenként elosztanák hogy a kezdés 6-7-8-9 órakor legyen... Persze ehhez az az utópisztikus helyzetnek kéne előállnia a sötétből, hogy egymással tárgyaljanak az emberek. Erre meg várhatunk amíg egyesek 10Ft órabéremelésért képesek a munkatársukat megszivatni...
Sajnos találkoztam már olyannal aki nem ment volna át egy meglepetés szerű vizsgáztatáson. :( Tudom hogy a piásokat meg a utcai Hamiltonokat nem lehet így kiszűrni, de a piások csőbe húzhatóak lennének egy beépített szondával ami nem megfelelő értéknél letiltja a kocsit. :D
A közösségi bringaszolgáltatással is jobbára csak az a baj hogy nem oszlanak el egyenletesen a központokban a bringák hanem felhalmozódnak egy egy ponton. Na ez autóknál nem fordulna elő, mert egymással kommunikáló járművek észlelnék ha a lefedettség az egyik ponton aránytalanná válik, és áthelyezik magukat ha üresben vannak.
Az autók nagy része a nap 80%-ban kihasználatlanul (bár készenlétben állva) áll a parkolóban. Ha csak 40%-ra menne le ez az érték már akkor fele annyi autóra lenne szükség a városokban.